Lägga pdf läsar appen på skrivbordet?

Permalänk

Lägga pdf läsar appen på skrivbordet?

Hej!

Det är så att jag läser mycket på dator och när jag öppnar mina pdf filer så startar appen "Läsare" och jag får upp pfd boken hur bra som helst. Problemet är att jag läser en engelsk lärobok och behöver slå upp ord på internet medans jag läser och när jag ska in på internet så stängs hela skiten ner.

För att få upp där jag var igen behöver jag trycka på Winodwsknappen och trycka på "Läsare" så kommer jag precis vart jag slutade. Så hur fan gör jag det lättare? Typ att det minimeras på skrivbordet som ett vanligt jävla program. Eller ett tangentbords kommando / fästa appen i aktivitetsfältet.

Permalänk
Medlem

Antar att du kör Windows 8?
Du kan ju alltid avinstallera den inbyggda PDF-läsaren och installera FoxitReader (fungerar skitbra med Firerox förövrigt) som fungerar som ett vanligt program och inte en Windows 8-app.

Annars har jag för mig att man kan dela skärmen och lägga en app på halva och köra t.ex IE på andra halvan. Det skulle bli bättre stöd för det i Windows 8.1 som jag förstod det.

Permalänk
Medlem

Använd Adobe Reader i desktopläge? Antar att du kör Win8 eftersom du pratar om appar.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Använd Adobe Reader i desktopläge? Antar att du kör Win8 eftersom du pratar om appar.

Personligen föredrar jag Foxit då Adobe har säkerhetshål stora som elefentrövhål.