Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Ska testa att sänka lite till då, finns det nån bra FPS mätare? Förutom Fraps

Jag testade att klocka upp innan jag klockade ner den till det normala igen då artefakterna fortfarande var kvar. tempsen kanske steg 5 grader, inte jätte mycket, man kan ju alltid höja fläkthastigheten lite till.

Haha jag skulle sätta fast den kylfläns som man fick med kortet innan jag överklockade. Då märkte jag att det redan satt en fläns över hela kortet, även fint runt minnena. Visade sig att flänsen man fick med var till om man ska ha vattenkylning haha Så jag kan nog inte få en bättre kylfläns för minnena.

FPS mätare finns inuti Battlefield 3.
Klicka på tangenten under Esc (§/½ knappen) och skriv in render.drawfps 1, och 0 för att stänga av det.
Klicka på samma tangent för att stänga ner det man skriver i.

Jaså, de var som tusan.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Skrivet av bullen181:

FPS mätare finns inuti Battlefield 3.
Klicka på tangenten under Esc (§/½ knappen) och skriv in render.drawfps 1, och 0 för att stänga av det.
Klicka på samma tangent för att stänga ner det man skriver i.

Jaså, de var som tusan.

Va bra! har testat detta får runt 55-100+ med minnena på 800 samt gpu klockan på 1000. MEN när jag spelat ett tag på ultra nu så märker jag att det fortfarande kommer artefakter Börjar undra om det inte är något annat... Fick ju artefakter i bf3 på gamla kortet också... Hmmm

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Va bra! har testat detta får runt 55-100+ med minnena på 800 samt gpu klockan på 1000. MEN när jag spelat ett tag på ultra nu så märker jag att det fortfarande kommer artefakter Börjar undra om det inte är något annat... Fick ju artefakter i bf3 på gamla kortet också... Hmmm

Ah tråkigt, tråkigt att det fortfarande blir artefakter. Har du mycket fläktar i datorn som blåser undan luften från 7970:it när det blåser ut? Kan annars vara så tråkigt att du har ett defekt kort då, eller BF3 som buggar.
Kör en reperation av BF3 och se om det blir någon förbättring, annars kanske det är dags att köra ut ett nytt kort på garantin om du har någon kvar.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Ah tråkigt, tråkigt att det fortfarande blir artefakter. Har du mycket fläktar i datorn som blåser undan luften från 7970:it när det blåser ut? Kan annars vara så tråkigt att du har ett defekt kort då, eller BF3 som buggar.
Kör en reperation av BF3 och se om det blir någon förbättring, annars kanske det är dags att köra ut ett nytt kort på garantin om du har någon kvar.

köpte kortet för två veckor sedan... så garantin är kvar Men ska testa att reparera BF3 när jag får tid till det

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk

Men shit, jag får ju artefakter i medium.... -.-

EDIT:

typ QR-kod liknande

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Inte bara i medium som det är artefakter utan även i low nu, okej jag behöver seriöst hjälp!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Får också dessa grafiska buggar i skuggan som du pratar om på mitt 770 när jag kör allt på ultra. Inte kollat min fps, men den ligger garanterat över 70 då allt går riktigt smooth. Mitt grafikkort ligger på 60 grader max typ och cpu:n 45. Så tror inte det har med din värme att göra om jag ska vara ärlig!

Permalänk
Skrivet av jackofaces1:

Får också dessa grafiska buggar i skuggan som du pratar om på mitt 770 när jag kör allt på ultra. Inte kollat min fps, men den ligger garanterat över 70 då allt går riktigt smooth. Mitt grafikkort ligger på 60 grader max typ och cpu:n 45. Så tror inte det har med din värme att göra om jag ska vara ärlig!

Nä jag tror inte heller det är värmen Grejen med när man bygger datorer (elr just stationära datorer överhuvudtaget) är att det kan ju vara massa grejer som är problemet, svårt att veta vad som orsakar vad... Skulle kunna vara PCI platsen på moderkortet eller att jag kör oäkta Operativ.

när jag installera om senast med alla nya delar så hade jag i både hybriddisken och ssd disken, så den installera typ filer på ssdn också fast jag valde hybriddisken... så det kanske är därför jag får artefakter för den måste ju lässa filer från båda diskarna!! Någon som tror att det skulle kunna vara problemet? Att den måste läsa från båda diskar?

EDIT: det kanske bör tilläggas att ibland, men väldigt sällan, så kan det uppstå små små artefakter även på skrivbordet (vita sträck) men dom är inte i närheten av de artefakter jag får när jag spelar.

En moderator kan flytta detta till --> Grafikort. För jag tror detta börjar tillhöra den kategorin mer...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Dag 21, artefakterna kvarstår...

Jag har ominstallerat datorn och bytt PCI plats på graffet samt uppdaterat ALLA drivrutiner. Väntar nu på mejl från Dustin om eventuell felsökning av kortet. Skickade det i torsdags men inget svar ännu... Svarar inte dom blir det att skicka hela datorn på felsökning till Inet. Då blir det att köpa nytt operativ innan det för det jag har nu är inte äkta, tror inte Inet uppskattar det (ARRRR).

Visa signatur

Citera för svar!