Permalänk

Min Datorhörna

En liten inblick hur min data hörna ser ut

Min Datorhörna

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Entusiast

Denna hörna full av data var väldigt liten, hur får du plats på ett sånt skrivbord?

Permalänk
Inaktiv

D.A.T.O.R *bindestreck* H.Ö.R.N.A

Annars en fin hörna. Känns dock lite slösaktigt att spika upp ett dyrt och fint moderkort på väggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fredrik910402:

En liten inblick hur min data hörna ser ut

Min Datorhörna

Det här skulle kunna vara ett jätte bra galleri om du bara lagt ut lite mer bilder och info om vad t.ex finns i datorn? Förövrigt grymt snygg dator, kan du inte posta lite fler bilder på den? 2/5 tills vidare...

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk

Angående förslag om ny mus i sista bilden så rekommenderar jag Razer Deathadder 2013 starkt. Ergonomisk, stor och helt enkelt underbar 5/5. Annars så var det en väldigt trevlig hörna!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrNeikter:

D.A.T.O.R *bindestreck* H.Ö.R.N.A

Annars en fin hörna. Känns dock lite slösaktigt att spika upp ett dyrt och fint moderkort på väggen.

Om man nu ska vara petig så är det "Datorhörna". Visst, det är inte fel att skriva det med bindestreck men syftet med det är att förtydliga vad man har skrivit, vilket inte behövs i en så simpel hopskrivning som "datorhörna"

Och försten, är det bara jag som tycker det ser lite riskfullt ut med datorn på sniskan sådär? En vindpust så åker skiten i golvet

Permalänk

Ja hur jag får plats det är en bra fråga jag ska köpa ett större skrivbord hade endast min g75 där innan jag bygde ihopp min stationära ;). Ja förlåt dator/ hörna ;P.. Ja det var mitt andra Moderkort det gick åt skogen när jag klockade med för dålig kylning:( drf har jag nu ett vattenkylt Moderkort så samma misstag lär inte ska ske igen;). Ja har en tråd / recension om min dator men ska uppdatera den snart och skriva vad som sitter i :). Ja är rätt sugen på den hade 2012 razer dethadder innan den va grym men den sålde jag tyvärr :(. Sorry för fel stavningen ja men den 35 kilos klumpen står stadigt må ja lova

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blargmode:

Om man nu ska vara petig så är det "Datorhörna". Visst, det är inte fel att skriva det med bindestreck men syftet med det är att förtydliga vad man har skrivit, vilket inte behövs i en så simpel hopskrivning som "datorhörna"

Och försten, är det bara jag som tycker det ser lite riskfullt ut med datorn på sniskan sådär? En vindpust så åker skiten i golvet

Anledningen var att visa att det ej ska sär____skrivas.

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Skrivet av Blargmode:

Denna hörna full av data var väldigt liten, hur får du plats på ett sånt skrivbord?

Har gjort en liten uppdate som ni ser har nu ett helt rum till att sitta och nörda i ... Men nu en fråga till er vad rekommenderar ni för skrivbord vill ha ett större med med utrymme alla förslag uppskattas och skicka gärna länkar med

Visa signatur

Permalänk

tyckte om bilderna som fan.. men något pedantiskt i mig skrek att tavlan sitter för långt åt vänster och inte i center med skrivbordet haha, men 4/5 då det ser lite trångt ut på skrivbordet :/

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort