HexChat - connecta till en server via .batch

Permalänk
Medlem

HexChat - connecta till en server via .batch

Tjenare folket!

Så Jag försöker använda mig utav en .bat för att komma in på min Twitch chat via HexChat.
Att öppna programmet är inget problem, men att få .bat'en att skriva "/server irc.twitch.tv 6667 Mitt login" är svårare.

.bat filen ser ut såhär just nu:

start E:\Program\HexChat\hexchat.exe /server irc.twitch.tv 6667 mitt login exit

Så när jag väl trycker på filen ska den automatiskt öppna servern också, så jag slipper copy&pasta varje gång.
Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Tjenare folket!

Så Jag försöker använda mig utav en .bat för att komma in på min Twitch chat via HexChat.
Att öppna programmet är inget problem, men att få .bat'en att skriva "/server irc.twitch.tv 6667 Mitt login" är svårare.

.bat filen ser ut såhär just nu:

start E:\Program\HexChat\hexchat.exe /server irc.twitch.tv 6667 mitt login exit

Så när jag väl trycker på filen ska den automatiskt öppna servern också, så jag slipper copy&pasta varje gång.
Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Om du nu inte kör det som ett loginskript så förstår jag inte vad du skall ha vare sig start eller exit till men vill du använda start så har du glömt fönstertiteln som skall vara efter start som minst ""

Dessutom borde din klient ha en möjlighet att göra anslutningen utan options på kommandorad

Permalänk
Medlem

Som Aluser sa behöver du inte start eller exit.

@echo off "E:\Program\HexChat\hexchat.exe /server irc.twitch.tv 6667 mitt login"

Det där borde göra att det startar fint. "@echo off" behövs inte heller, men det snyggar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Som Aluser sa behöver du inte start eller exit.

@echo off "E:\Program\HexChat\hexchat.exe /server irc.twitch.tv 6667 mitt login"

Det där borde göra att det startar fint. "@echo off" behövs inte heller, men det snyggar till.

Programmet öppnar inte ens med hartassarna ( " " ).
Vilket som så öppnas programmet fint med antingen start eller det du skrev, fast utan hartassarna men den skriver inte ut "/server irc blablabla" så den ansluter till servern, utan jag måste fortfarande skriva det manuellt.

Problemet är att i många fall kan man inte ansluta till twitch IRC med ett nyare konto hos dem och man måste då använda sig utav ett API-lösenord man får utav dem. Därav lär jag använda mig utav /server irc.twitch.tv 6667 oauth:XXXXXXXXXX

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Prövat såhär?

e:\program\hexchat\hexchat.exe "/server irc.twitch.tv 6667 mitt login"

Permalänk
Medlem

Funkar tyvärr inte heller :/

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Funkar tyvärr inte heller :/

Har du testat att sätta upp autoconnect on startup i hexchat så du bara behöver starta programmet?

Permalänk
Medlem

Det hjälper inte eftersom nya konton på Twitch inte går att ansluta på det sättet av någon konstig anledning.
man MÅSTE använda sig utav /server blabla

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop