Permalänk

Byta ut D-link Dir-855 mot ?

Har kört ovanstående router några år. Tyvärr ger den inte tillräcklig räckvidd för att nå till sovrummet. Kvällssurfen med mobilen blir kraftigt lidande när man växlar mellan 1 plupp och ingen alls.
Undrar om dom flesta nya routrarna har klart bättre räckvidd än 855:an, eller om jag behöver vara noggrann i mitt val.
Använder den dagligen, filmkollande över trådlöst är väl det mest krävande. Rekommendationer på specifik router mottages också gärna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En kanobra site som testar nätverksprodukter utförligt: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view
De brukar även testa räckvidden och jämföra den mellan olika modeller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Calle:

En kanobra site som testar nätverksprodukter utförligt: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view
De brukar även testa räckvidden och jämföra den mellan olika modeller.

Ser ut som en bra sida, men lyckas inte hitta något om räckvidd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beachkung:

Ser ut som en bra sida, men lyckas inte hitta något om räckvidd?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du kollar på performance table så har du olika locations. A till F där F är längst bort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beachkung:

Har kört ovanstående router några år. Tyvärr ger den inte tillräcklig räckvidd för att nå till sovrummet. Kvällssurfen med mobilen blir kraftigt lidande när man växlar mellan 1 plupp och ingen alls.
Undrar om dom flesta nya routrarna har klart bättre räckvidd än 855:an, eller om jag behöver vara noggrann i mitt val.
Använder den dagligen, filmkollande över trådlöst är väl det mest krävande. Rekommendationer på specifik router mottages också gärna.

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle kanske räcka att byta antenner?? Kolla på Kjell om du kan byta upp dig till 5 eller 7dbi.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Kommer få ett kombinerat modem/router från Telia. Gissar att deras Thompson är sådär men testar det innan jag ger mej på nåt annat. Tack ändå för svar.

Skickades från m.sweclockers.com