Permalänk
Medlem

Multiskärmsfäste

Hej!
Tänkte dela med mig av ett egenbyggt multiskärmsfäste. Hade från början tänkt köpa ett färdigt men hittade inte något som inte var snordyrt, så bad min far om han kunde svetsa ihop något om han fick en stund över, sagt och gjort så hade jag ett färdigt stativ! Skärmarna är 3st Benq GW2450.
Enjoy

Multiskärmsfäste

Visa signatur

PC: MSI MS7752, Intel Core i5 3570k, Corsair Vengeance 2x4GB, NVIDIA Geforce Gtx 670 4GB
Tablet: Asus Vivotab Smart Me400C

Permalänk

Enkelt och snyggt men sitter inte skärmarna väldigt vinklade?

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare talare, snyggt byggt! Om än lite väl hög vinkel, men det är ju en smaksak.

Permalänk
Medlem

Snällt av din far! Hur mycket gick bygget på?

Permalänk
Medlem

nja, kanske lite hög vinkel, men jag gillar det, är en vanesak också, har alltid haft dom på samma sätt även innan detta bygge!

Visa signatur

PC: MSI MS7752, Intel Core i5 3570k, Corsair Vengeance 2x4GB, NVIDIA Geforce Gtx 670 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Snällt av din far! Hur mycket gick bygget på?

Vet inte värdet av materiallet, men som betalning blev det att agera datasupport Så för mig blev det billigt och bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du skulle byggt en justering för vinklingen utav skärmarna, men om du alltid har så, får det väl vara så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Du skulle byggt en justering för vinklingen utav skärmarna, men om du alltid har så, får det väl vara så

Hde tänkt det, men blev ju mer man vill kunna vinkla desto ostabilare blir det tyvärr :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skit!! bra jobbat

gillas att det gjordes i metall också

har själv också bygget ett väggfäste till mina 3x24tummare och två 4" högtalare, men dock i trä, inte direkt det stabilaste men vem rör en skräm, menmen rätt underbart att inte ha några fötter på bordet ^^

5för hållbarheten ;D

Permalänk
Medlem

Vilken vinkel har du på böjningen av järnröret? Vilken slutkostnad hamnade allt på?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Ser ut som en riktigt robust konstruktion Full pott om du hade gjort nån typ av låsbart gångjärn i "vinklarna" mellan armarna så att man kan ändra den vinkeln också

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Vilken vinkel har du på böjningen av järnröret? Vilken slutkostnad hamnade allt på?

Ca: 55 grader, är inte helt exakt då värmen från svetsen får det att dra lite, slutkostnad blev att agera datasupport då allt jobb gjordes av mig eller pappa och materialet var överblivet sen tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns billiga på internet. From China with love

Jag köpte ett 3x21" för under 500kr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Länk till detta?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Gud de där va ju riktigt snyggt stativ, så en självklarhet 5 poäng. Du fundera inte på göra flera såna här? = starta en egen shop på nätet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Skrivet av sebbe605:

Länk till detta?

håller med, länk ty!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Såg riktigt bra å stabilt ut Själv kör jag på 3st http://www.clasohlson.com/se/TV-monitorf%C3%A4ste/38-4117 men har 3st 27" så svårt å hitta ett färdigt stativ som tar 27"