Behöver hjälp att bygga två riggar

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att bygga två riggar

Tjenare!

En polares polare frågade mig att bygga en dator åt honom för MAX 6400kr.
Problemet för mig är att jag vet inte riktigt vad som behövs för de saker han ska ha den till.

Vad han sa till mig är att han vill spela BF4 och kanske livestreama på samma rig.
Jag själv kör med en fx 8350 @ 4.6Ghz atm med 2st GTX 650ti boost i SLI och det tycker jag funkar relativt okey i BF3 när jag livestreamar. Men jag skulle vilja ha hjälp utav er från svenska överklockare att sätta ihop en rig med både Intel och AMD i två skilda riggar.

Jag har inte varit på intel-sidan på ett ex antal år så jag är inte riktigt säker på vad som gäller nu.
Det som ska vara till datorn är allt. Chassi, moderkort, ram, cd/dvd brännare/läsare osv. Helst en aftermarketkylare också. Det är lika bra från början tycker jag.

Ingen skärm, mus, tangentbord eller musmatta dock. Så bara själva datorn.
Jag vet dock inte vilken upplösning/grafik han vill köra på, men hjälp mig gärna bygga så bra som möjligt.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Tjenare!

En polares polare frågade mig att bygga en dator åt honom för MAX 6400kr.
Problemet för mig är att jag vet inte riktigt vad som behövs för de saker han ska ha den till.

Vad han sa till mig är att han vill spela BF4 och kanske livestreama på samma rig.
Jag själv kör med en fx 8350 @ 4.6Ghz atm med 2st GTX 650ti boost i SLI och det tycker jag funkar relativt okey i BF3 när jag livestreamar. Men jag skulle vilja ha hjälp utav er från svenska överklockare att sätta ihop en rig med både Intel och AMD i två skilda riggar.

Jag har inte varit på intel-sidan på ett ex antal år så jag är inte riktigt säker på vad som gäller nu.
Det som ska vara till datorn är allt. Chassi, moderkort, ram, cd/dvd brännare/läsare osv. Helst en aftermarketkylare också. Det är lika bra från början tycker jag.

Ingen skärm, mus, tangentbord eller musmatta dock. Så bara själva datorn.
Jag vet dock inte vilken upplösning/grafik han vill köra på, men hjälp mig gärna bygga så bra som möjligt.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Skall OS ingå? Bygger du/han själv?

AMD

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3752967/2013-08-21

Permalänk
Medlem

Jag bygger åt honom och nej, OS ska inte ingå.
Tack för länken!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

vet inte hur man citerar flera på telefonen så citerar dej.
strunta i det där moderkortet då det är skräp, har själv ett sådant och har problem med coilwhine, du kan inte se cpu temp förutom i bios, har även läst att nordbryggor överhettas mm. Tänkte bara säga till, jag själv ska byta så fort jag har råd. Mvh!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Klarar inte budget med Intel även om jag gick ner till en ivy i3a http://www.inet.se/kundvagn/visa/3758605/2013-08-22

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälp

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

För en sådan budget är det AMD som gäller, inte minst om det ska streamas. Men kör på en 6300 istället för en 6100. Det skiljer väl bara någon 50/100-lapp?

Visa signatur

R5 2600x / 32GB / R9 280X