Permalänk
Avstängd

Spela spel på skoldatorn i skolan

Hej, fick en Dell Latitude E6230 skoldator idag men kan inte spela/ladda ner spelen på skolans nätverk. Laddade ner League Of Legends hemma nu men vill kunna spela imorgon, kan man få igång det med nåt knep tro?

Hjälp uppskattas!

Mvh

Permalänk
Medlem

Om du inte kan spela på den är det ju meningen att du inte ska göra det .. eller?

Permalänk
Medlem

Vet du att skolan ens blockar spel?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa, om det inte funkar när du är på skolans nätverk så borde du kunna spela med en VPN, eller har jag fel?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lucaas10:

Om du inte kan spela på den är det ju meningen att du inte ska göra det .. eller?

Håltimmar kan ju dock vara oerhört mycket lättare att fördriva med något spel... Varför ska alltid första svaret vara off-topic på sådana här trådar?

OnT: Vet tyvärr inte hur man unblockar spelet men är du som sagt säker på att skolan har blockerat själva spelet och inte bara hemsidan?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Gurawn:

Hej, fick en Dell Latitude E6230 skoldator idag men kan inte spela/ladda ner spelen på skolans nätverk. Laddade ner League Of Legends hemma nu men vill kunna spela imorgon, kan man få igång det med nåt knep tro?

Hjälp uppskattas!

Mvh

Jag har oxå fått skoldator för något år sedan. (MacBook White :/) Det jag har märkt är att torrents går inte att ladda ner. (Testa tom. med idag med en Linux-dist) Det gick inte. Jag frågade våran IT-ansvarig på skolan om någon port var blockerad. Men nej. ingen. Men jag har inte testat att spela lol på skolan men ett annat online FPS spel från App Store. Det funkade inte.

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vilken skola du går på? För John Bauer har blockerat nästintill alla "kända" spel från att kunna koppla upp till nätet och även vissa sidor som t.ex. Thepiratebay. Men har testat och VPN funkar hyfsat.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

använder man IPn på hemsidan kan man komma fram på i de flesta fallen då skolor blockar kanska uselt. "är inte jättekunnig i detta området" men testa gå in i kommandotolken och skriv följande : ping www.SidanDuVillHaIP'nPå.com sedan får du ip på hemsidan och skriv sedan in ip'n i webbläsaren. sedan kan du prova använda tor browser istället för det korrupta google/ windows -. i explorer osv. så kan du surfa anonymt

edit du kan ju bara flytta tor webläsaren på en usb och plugga in i pcn om du inte tar dig in och kan ladda ner på själva skoldatorn.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Hade samma problem med min skoldator, laddade ner hotsopotshield så kunde jag spela på skolnätverket

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Avstängd

Tack för svar, Har laddat ner League Of Legends och Steam hemma nu ska testa med VPN imorgon så återkommer med hur det gick!

Permalänk
Medlem

Som gamingpandahq säger så borde hotspot funka. http://www.hotspotshield.com/

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

skoldatan är till för arbete ! anledningen till att du inte kan spela är att skolanss internet har blockerat sånt pga av att elever spelar istället för att jobba !

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Du kan ju testa, om det inte funkar när du är på skolans nätverk så borde du kunna spela med en VPN, eller har jag fel?

wuuut vpn???? PING 9999999
XD

Permalänk
Medlem

använd Privitize, bättre vpn finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Jag har oxå fått skoldator för något år sedan. (MacBook White :/) Det jag har märkt är att torrents går inte att ladda ner. (Testa tom. med idag med en Linux-dist) Det gick inte. Jag frågade våran IT-ansvarig på skolan om någon port var blockerad. Men nej. ingen. Men jag har inte testat att spela lol på skolan men ett annat online FPS spel från App Store. Det funkade inte.

jag tror de har ett sådant när som endast ger tillgång till http ler nåt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arision:

skoldatan är till för arbete ! anledningen till att du inte kan spela är att skolanss internet har blockerat sånt pga av att elever spelar istället för att jobba !

Jag vet att skoldatorn är till för skolarbete och jag hade inte tänkt spela på lektionerna för jag är rätt intresserad av programmet jag går EL. Jag vill kunna spela på skoldatorn för att vi har rätt mycket hålltimmar i vårt schema och de blir kanske lite roligare tids fördriv.

Skrivet av WIllezUR:

använd Privitize, bättre vpn finns inte.

Tack för tipset ska prova denna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

wuuut vpn???? PING 9999999
XD

Vet inte om mitt förra inlägg las upp, så jag skriver igen.

VPN är en server du ansulter dig till och surfar via, alltså ser skolnätverket bara att du ansluter dig till det, inte vad du gör. Jag vet inte hur bra Privitize är, de enda jag har testat är Mullvad och Anonine. Jag får ut ca 10% med Mullvad och 70% med Anonine, dessutom är Anonine billigare.

Permalänk
Avstängd

VPN funkde bra provade mullvad och Hotspotshield. Mullvad var ju någon trail version som tog slut snabbt och hotspotshield gav mig en ms på 410, Någon med tips på gratis / billiga och bra program?