Permalänk

OBS settings hjälp

Hej sweclockers, har just nu börjat småstreama lite. Och skulle väl säga att kvaliten på min stream är helt okej, men om man jämför med andra folks streams så har dem mycket krispigare kvalite. Just nu kör jag allting bitrate och buffer på 2500, cpu preset på veryfast. Har sett annat folk som streamer med det som har mycket krispigare kvalite. Men verkar aldrig kunna få någon högre kvalite än det jag nu använder, har 100/100 optisk fiber och streamar på stockholm servern. Har sett folk med exakt samma proccesor och sämre internet som får bättre kvalite. Skulle bli evigt tacksam för hjälp. Posta gärna era egna stream settings här nere

Pc specs
intel core i5 3570k
8gb ram
SSD 120GB
Mekanisk ''Vanlig'' 500gb
Radeon xfx 7870

Permalänk
Medlem

Vad streamar du på för upplösning?
Vad har du valt för "Quality"? (kommer inte ihåg namnet på det men tror att det ska gå att välja någonstans där du skriver in din bitrate)
Jag är ingen expert men detta borde gå att ändra så det kanske blir lite bättre

Permalänk
Skrivet av boobboo:

Vad streamar du på för upplösning?
Vad har du valt för "Quality"? (kommer inte ihåg namnet på det men tror att det ska gå att välja någonstans där du skriver in din bitrate)
Jag är ingen expert men detta borde gå att ändra så det kanske blir lite bättre

Quality 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vredeskaninen:

Quality 10

Okej ja då vet jag faktiskt inte vad du skulle kunna ändra :/
Kanske testa olika codecs?

Permalänk
Skrivet av boobboo:

Okej ja då vet jag faktiskt inte vad du skulle kunna ändra :/
Kanske testa olika codecs?

Skulle ju jag kunna göra, har hört talas om folk som har använder den inbyggda grafiken på intel cpu's (Quicksync)

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att du kan öka på din bitrate lite om du nu sitter på 100/100, iaf minst 4000.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Jag tycker nog att du kan öka på din bitrate lite om du nu sitter på 100/100, iaf minst 4000.

med dom nya twitch reglerna får man väl max streama 3500 ?

Permalänk

Vilken mjukvara använder du?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Streama i så hög bitrate du får då. Ger bättre kvalitet och tar mindre på processorn.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte streamat på någon månad så det har jag ingen koll på, körde min egen stream i upp till 10000 iaf och den flöt på fint och var hur klar och fin som helst.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Grejen är den att streamar man med hög bitrate så kan det bli lidande för dem som inte har en bra uppkoppling. Detta är vad jag läst iallafall, men om det stämmer eller inte är en annan sak.

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Vilken mjukvara använder du?

Om jag fattar rätt så menar du vilket stream program. Jag använder Open broadcaster