In Win börjar sälja glaschassit Tòu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

Hur är glas i avseendet ljuddämpande material? Jag vet att man nyttjar det i ex ljudstudior men då med väldigt specifika lösningar i format tjocklek, luftspalter osv. Men på ett datorschassi? Kanske inte gör någon skillnad mot plast eller metall?

I detta fallet skulle jag gissa på att glaset reflekterar mycket av ljudet tillbaka, dvs inåt lådan men det spelar ju ingen roll här. En tunn metallplåt bör släppa igenom mer till utsidan. Och vad jag förstår så är glaset klart tjockt. Skulle gissa att en hel del av priset ligger i emballaget.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Hade det varit ett äpple på den, hade folk redan suttit och runkat vid det här laget.
Nåväl dags för min egen åsikt.
Snygg--nej
Vacker--ja
Elegant--ja

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Det verkar vara ett chassi för ATX kort.
Hoppas de kommer med ett, i Mini-ITX format. Skulle kunna tänka mig den i mindre storlek om den ändå rymde 1x3,5" +1x2,5 och en fullstor DVD/BR optisk enhet. Samt anpassad för externt nätaggregat.

Red: Glömde lägga till att den skulle rymma en, mITX allt-i-allo dator i TV-bänken, stående i ett skåp.
Har en förmåga att kunna tappa allt från, mobiler, surfplattor till bärbara datorer men kan inte minnas att jag tappat en spegel eller stationär dator...än.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde ett precis fråm komplett! Ska stajla på dreamhack med den!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3