Permalänk
Medlem

ni med överklockad i7-2600K

hej!

Överklockat min i7-2600K:

http://valid.canardpc.com/uv3nid

Använder corsair H80 som kylning och ligger mellan 66-68 med en topp ibland på 69 grader. 34grader i idle.

Testade snabbt på 4,4Ghz med samma volt, gav samma temperaturer men något längre test på stabilitet har jag inte gjort så behåller 4,3 så länge.

min kompis har en likadan processor men med luftkylt, han kan köra 4,4 med 1,208 i volt men ligger som mest på 67grader.

ser siffrorna i bilden rimliga ut i jämförelse med er som kanske har liknande klock på samma processor?

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut för mig

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Entusiast

Jag har en 2700K i 4.6GHz som i stort sett är samma sak som 2600K och jag kör den i 1.32V för att den ska vara stabil.
Jag har dock höga krav på stabilitet och vill att min överklockning ska vara stabil i 12 timmar+ i Prime95.

Det här är genomsnittsspänningen för Sandy Bridge efter olika klockfrekvenser (Som ska klara 12+ timmars Prime95):

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Får tacka för svaren jag fått, visar att jag inte var helt fel ute