Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Webbläsarbaserad RDP-tjänst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Webbläsarbaserad RDP-tjänst?

Hejsan!

Jag är lite nyfiken på om det finns någon webbläsarbaserad RDP-tjänst ute någonstans.

Tycker nästan att det bör finnas någonstans och jag har själv googlat runt lite men inte riktigt nått de resultat som jag hoppats på.

Tänkte mig väl mer något som TeamViewer fast det används i en webbläsare till ett program eller webbläsare till en annan webbläsare.

Tacksam för alla svar som går att få tag i!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Kanske bör tillägga det men om jag t.ex sitter på jobbet så vill jag försöka komma åt datorn hemma utan att behöva installera något program på datorn på jobbet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Och det är alltså då en plugin till Google Chrome?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2013

Sen finns AMMYY också
http://www.ammyy.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2009

Inte svar på frågan, men....
Du kan ju köra teamviewer utan att installera, de är ju dock frågan om du har rättighet att exekvera exe-filer som kommer utifrån. Kör ni windows ligger ju mstsc.exe där normalt också (fjärrskrivbord).

ASUS P9X79 | RX 580 | Corsair DDR3 XMS3 8x8Gb | Intel I7 3820 | 2x Samsung 840 Pro 256Gb + 1 Intel 520 256 + 1 Crucial M500 256Gb
DELL XPS 15 | I7 | 512GB | 16GB ram | 4K EYEFINITY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av orig_rejser:

Inte svar på frågan, men....
Du kan ju köra teamviewer utan att installera, de är ju dock frågan om du har rättighet att exekvera exe-filer som kommer utifrån. Kör ni windows ligger ju mstsc.exe där normalt också (fjärrskrivbord).

Mjoo, men problemet är att jag vill undvika så få filer som möjligt!
Tror även att jag inte har rättighet att exekvera exe-filer som kommer utifrån (om ens spara dem).

Och mstsc.exe hade varit ett super-smidigt alternativ om det inte vore för det faktum att båda datorerna inte kör windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Raketmannen:

Och det är alltså då en plugin till Google Chrome?

Stämmer. Du slipper även pilla med port-forward och liknande junk, bara köra rakt upp-och-ner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Hubbee:

Stämmer. Du slipper även pilla med port-forward och liknande junk, bara köra rakt upp-och-ner.

Tackar för svar! Provkör detta imorgon då!