Permalänk
Medlem

Koll på temperaturen

Hej

Känner att jag vill ha lite koll på temperaturen i burken och hittade ett gratisprogram som heter Speccy från Piriform. Någon som har provat Speccy? Funkar det och kan man lita på det?

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Hej

Känner att jag vill ha lite koll på temperaturen i burken och hittade ett gratisprogram som heter Speccy från Piriform. Någon som har provat Speccy? Funkar det och kan man lita på det?

Jag kör realtemp. gratis och det funkar bra tycker jag!

http://www.techpowerup.com/realtemp/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Hej

Känner att jag vill ha lite koll på temperaturen i burken och hittade ett gratisprogram som heter Speccy från Piriform. Någon som har provat Speccy? Funkar det och kan man lita på det?

Det varierar lite verkar det vara som, visa program funkar inte alls till visa moderkort/cpu medans andra visar rätt, men till min vetskap så ska Speccy funka riktigt bra, använder mig själv av SpeedFan då jag visar mina temps genom Rainmeter.

Permalänk
Medlem

CPUID-HWMonitor tycker jag är bäst själv, ej prövat andra.

Permalänk
Medlem

Ska testa vilket program som funkar bäst. Tack för hjälpen.

Visa signatur

Simna