HJÄLP! Netgear WNR3500Lv2 + Telia Smart IPtv
Senast redigerat
Hejsan!
För någon vecka sedan så fick jag telia iptv gratis, bor i lägenhet så alla fick det hade analoga kanaler innan.
Har 100/100 fiber från telia sen innan och körde på perfekt med min netgear men nu med IPtv fick jag en Technicolor TG799VN v2 och undrar om det är möjligt och kringgå den?
Har gjort en bild så ni kan förstå bättre
Just nu använder ja bara tg799 och allt är segt åt helvete.
Har sökt o haft mig på många forum, läst kan ringa till telia och brygga deras smart, men har inte riktigt hittat den infon jag söker.
MVH
Använder iptv och bredband hos bredbandsbolaget. Tröttnade ordentligt på routern som de skickar med (zyxel 2812) vilken hänger sig och segar ner wifi-upplevelsen samt det senaste året har haft låst admingränsnitt (låst av bredbandsbolaget)
Zyxeln hamnade i förrådet och nu kör jag uteslutande denna router (netgear wnr3500lv2) med orginal firmware V1.2.0.32_40.0.74 fungerar fint med IP-tv och responstiden/svarstiden vid wifi surfning är natt och dag mot den sega zyxeln.
Behövde bara klicka bort krysset på "Avaktivera funktionen för IGMP-Proxy" och tillämpa ändringen, som finns under Avancerat/Installation/WAN-konfiguration i admin gränssnittet. Sedan hoppade iptv igång efter 10-15 sek. Spelar ingen roll vilken av de 4 LAN portar man använder när man pluggar in iptv-boxen.
Iptv-boxen jag använder är en Thomson DBI2210E syns som "STB-DBI2210E-Technicolor 03.03" under "anslutna enheter" i admingränsnittet.
Trixet är alltså igmp proxy, som öppnar upp för multicast signal vilket iptv kräver. Läs mer om du önskar http://documentation.netgear.com/dm111/enu/202-10378-01/DM111...
Hejsan!
För någon vecka sedan så fick jag telia iptv gratis, bor i lägenhet så alla fick det hade analoga kanaler innan.
Har 100/100 fiber från telia sen innan och körde på perfekt med min netgear men nu med IPtv fick jag en Technicolor TG799VN v2 och undrar om det är möjligt och kringgå den?
Har gjort en bild så ni kan förstå bättre http://i.imgur.com/lgSl4Gm.jpg
Har sökt o haft mig på många forum, läst kan ringa till telia och brygga deras smart, men har inte riktigt hittat den infon jag söker.
MVH
Skickades från m.sweclockers.com
Hejsan!
Har gjort en bild så ni kan förstå bättre http://i.imgur.com/lgSl4Gm.jpg
MVH
`
Vad är det som är segt? Är det bara wifi som är segt? I så fall är det smidigast att koppla Asus efter TG och konfigurera Asus som accesspunkt.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.