BF4 hamnade inte under "mina spel"

Permalänk
Medlem

BF4 hamnade inte under "mina spel"

Har fler mitt problem? jag löste in min produktkod jag fick ifrån spelbutiken och allt gick bra tills jag insåg att spelet inte hamnade under "mina spel". Ska jag vänta på ett mailsvar från origin ang problemet? det lär ju knappast dyka upp idag eftersom att jag inte lär vara ensam med problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Är flertalet som har problemet... Mailade Spelbutiken och undrar vafan de gett mig för produktkod. Kul att jobba på deras support denna morgon

Permalänk
Medlem

Spelbutiken verkar ha blandat ihop koderna eller blivit lurade själva.

Köpte du som jag https://www.spelbutiken.se/catalog/product/82050-battlefield-... så får man uppenbarligen bara 3 battlepacks med extra dogtag och kniv typ, men inte själva spelet. Så lägger man till koden på sitt konto men det syns ingenting, förrän man även har spelet. Hoppas de har rett ut det här till ikväll när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Spelbutiken verkar ha blandat ihop koderna eller blivit lurade själva.

Köpte du som jag https://www.spelbutiken.se/catalog/product/82050-battlefield-... så får man uppenbarligen bara 3 battlepacks med extra dogtag och kniv typ, men inte själva spelet. Så lägger man till koden på sitt konto men det syns ingenting, förrän man även har spelet. Hoppas de har rett ut det här till ikväll när jag kommer hem.

http://i40.tinypic.com/14xcuie.png

Det är precis så det ser ut för mig! men jag frågade brorsan som beställde (det var en födelsedags present) och där står det "bf4 + china rising" 399kr och det står "du har förhandsbokat så du får ÄVEn detta battlepack. Skit weird :S

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Väntar på att spelbutiken accepterar min chatt så jag kan gå till botten med detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skickade mitt ordernummer och supporten hittade beställningen så nu undersöks allt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma problem här, mailade supporten och fick detta svar:

"Hello,

Unfortunately it looks like there is missing a cd-key code in your Battlefield 4 Deluxe bundle.

The missing code will be e-mailed to you shortly.

Sorry for the delay."

Så det är på G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag skickade mitt ordernummer och supporten hittade beställningen så nu undersöks allt

Det som var beställt till mig var den fysiska produkten. Så ett spel kommer komma till min bror idag som beställde varan. Koden jag fick var enbart för att låsa upp dessa battlepaket som kommer att bli aktiverade när jag installerat spelet :S

Men nu vet ni vad mitt problem är så det är bara att undra om inte ni har samma problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelbutiken känner till problemet. Jag fick en ny kod för BF4 i mailen nu så det blir att prova igen när jag kommer hem!

Står iofs "Limited Edition" på bilden med koden och inte "Deluxe Edition" som jag köpte. Ska bli spännande att se vad som faktiskt dyker upp i Origin.