Permalänk
Avstängd

Benq 2450hm problem

Hej! Köpte nyligen en Benq 2450 hm från inet eftersom jag läste till mig att den skulle vara bäst bang for the buck.
Problemet är att nu när jag har fått igång den till min nya dator så är bilden suddig och när jag skrollar så hänger inte bokstäverna på hemsidan riktigt med och hackar.
Har bästa upplösningen för skärmen på och har ändrat i inställningar men ingenting hjälper.
Har bytt till min tv skärm för att se om det är grafikkortets drivrutiner men på den skärmen rullar allt på som det ska.
Har skärmen inkopplad med hdmi sladd.
Kan någon hjälpa mig? är det produktionsfel eller är det något jag missat?

Permalänk
Medlem

Kolla om skärmen har några drivrutiner som behövs? Och installera om drivrutinerna till grafikkortet kanske? värt ett försök

Permalänk
Avstängd

Har redan testat och hittar inga drivrutiner att instalera..
Saken är den att det jag har testat med samma grafikkortsdrivrutiner i min tvskärm utan problem.

Permalänk
Medlem

Gå in i skärmens meny, hoppa över till Picture och testa de olika inställningarna för AMA. Det borde hjälpa lite med rörelseoskärpan. Eller menar du att hela bilden är suddig även när du inte scrollar runt och så?

Om du inte redan gjort det, testa söka efter uppdateringar i Windows Update. Hade nyligen problem med att Windows 8.1 vägrade låta mig köra 1920x1080@60Hz innan jag installerat skärmdrivrutinerna till min 2750HE därifrån.

Visa signatur

Burk: 6650 XT, 5700X, 32GB, Dell G2724D
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ