Rösta om Årets datorbutik 2013!

Permalänk
Skrivet av henkiii:

När man går ifrån att vara student till arbetande spelar priset mindre roll än den tid man får lägga på serviceärenden som inte bara klaffar.

Jag är student och har inga problem att lägga mer pengar på bra service. Inet levererar alltid som de ska.

Men de allra flesta studenter har iofs skitdålig ekonomisk planeringsförmåga och disciplin, så de flesta försöker snåla hela tiden och går runt konstant panka...

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Dustin har klart varit vinnaren för mig i år, grymt snabb och effektiv service inom garantiärenden. NetOnNet är nog den bästa inom dom nyare på marknaden med både bra priser och erbjudande.

Skrivet av JagdKatzen:

Jag är student och har inga problem att lägga mer pengar på bra service. Inet levererar alltid som de ska.

Men de allra flesta studenter har iofs skitdålig ekonomisk planeringsförmåga och disciplin, så de flesta försöker snåla hela tiden och går runt konstant panka...

Håller helt med, gäller bara hur man planera och prioritera ekonomiskt. Inte exakt svårt eller tidskrävande att sätta sig ner varje månad och tänka i fem minuter angående det.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Verkar som om många glömmer bort Alina. Grym service där!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

När man går ifrån att vara student till arbetande spelar priset mindre roll än den tid man får lägga på serviceärenden som inte bara klaffar.

Själv har jag haft dåligt bemötande både från Dustins privat support och företagssupporten, men ibland fungerar det.

Webhallen och Inet har däremot skött sig bra samtliga gånger.

Det stämmer säkert. Det är ett antal år sedan jag var student. Men är en vara 200kr dyrare hos inet än tex cdon eller webhallen, väljer jag självklart cdon eller webhallen. Dom har lika snabb leverans och bra service som inet av vad jag erfarit.

Permalänk

Synd att det kommer bli Inet igen pga. alla blinda fnaboys, jag gillade också Inet, och gillar fortfarande (fast de är dyra nuförtiden), men cdon.com har utan tvekan gått om Inet. Det är nya tider.

Permalänk
Medlem

Fråga sju är inte Webhallen med på. Varför?

Permalänk
Medlem

Inet, alla gånger

Inet alla gånger. Jag har haft en ENASTÅENDE upplevelse vid retur och garanti-ärenden.
Helt oslagbart vad det gäller kontakt och välvilja hos dem.

Det grundar sig i ett felköp för några månader sedan. Jag skulle skicka tillbaka varan som jag
köpt pga formfaktorn. Hade försiktigt packat upp varan men under inpackningen så skadade
jag moderkortet. Skickade tillbaks detta men fick ej returen godkänd pga av att jag skadat
varan. Jag beklagade mig och bad dem skicka tillbaks moderkortet tillsammans med min nästa
order där. De erbjöd mig då min nästa order till inköpspris. Så jag köpte allt jag behövde från
inet istället från någon annan återförsäljare som var billigare på vissa varor med ordinarie pris.

Fick mina varor (bland annat ett tangentbord med mx-blå brytare). Jag upptäckte efter ungefär
två dagar att blå brytare var för höga (ljudmässigt) för mig. Kontaktade samma kille jag haft
kontakt med och frågade om jag kunde byta det mot ett med röda brytare till samma förmånliga
erbjudande som innan. Det gick bra och 4 dagar senare har jag mitt tangentbord på skrivbordet
med röda brytare. Det gick så fruktansvärt smidigt och jag är verkligen supernöjd med hur de
skötte mitt ärende.

Så mitt betyg grundar sig INTE i pingvinstången (även om den är en bonus ibland när man har
tur med smaken ;D)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

What? Kan man få det levererat samma dag om man bor i stockholm? Galet!

De låter ju som ett bra tillfälle å öppna en butik!

Ja tycker de borde öppna en butik i Österbybruk också när de ändå håller på, jag skulle vara stammis

Nä tror det är så att beställer du tex på Måndag före 17:00 så har man det dagen efter. Alltså inte samma dag utan ca 1 dag.

Ska det uppåt i landet så tar det 2-3 dagar

Oja, det är välbehövligt! Farligt för lädret dock!

Permalänk
Medlem

Bruna bryratare menar jag, inte röda. Hur som helst så var även detta tangentbord dyrare men jag fick det till samma pris som jag fått för det blå!

Permalänk

Webhallen har alltid hjälpt till både här och på supporten och det uppskattas!

Permalänk
Skrivet av Extol:

Va det bara för mig som det var buggat? Såg inte vad det står på knapparna utan de va bara svarta rutor...

Hade samma problem, avaktivera det mörka Sweclockerstemat för att fixa det.

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Medlem

Cdon fick min röst. Inet har ett enklare system att hitta runt i, men vet man vad man vill ha så är Cdon det bättre valet.

Permalänk
Medlem

inet all day long.

Visa signatur

GPU Asus GTX 780 Ti. Audio DT990, Dac/Amp combo: ican & idac
Moderkort MSI Z87-GD65 ATX CPU i5-4670k@4,6
Minne Corsair 16GB CL9 1600Mhz Nätagg be quiet 750w 80+ gold
Chassi Fractal Design R4 White Skärm Eizo Foris 24" 240hz, Dell 24" IPS
Hårddisk Samsung SSD PRO 256GB, 8 Tb lagring

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av hawkin:

Fråga sju är inte Webhallen med på. Varför?

Butiken du röstar på för "årets datorbutik" plockas bort ur alternativen för "utmanare".

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Hade valt CDON om det inte vore för deras usla hemsida. Svår att överblicka, dåligt organiserad, hopplös kategorisering osv. Nu blir det inet som vanligt

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Webhallen fick min röst, helt otroligt bra support när jag skulle reklamera mitt 7950!

Blir att handla där fler gånger, helt klart!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

vrf har vi ens detta då alla på swec alltid röstar på inet...

Permalänk
Medlem

I år blev det ej Inet som tidigare år, en annan "deltagare" har vunnit mig över med trevligt mottagande och vidrigt snabb leverans.

Permalänk
Avstängd

jag röstade på alina men övervägde att taktikrösta på webhallen för att minimera risken att inet vinner i år igen, deras hantering av RMA ärenden kunde varit bättre. De skickar inte ens retursedlar och skiter i att skicka ut ersättningsprodukt tills dess att de har verifierat fel och ev utfört reperation, de verkar inte följa de lagar som finns heller.

Jag förstår inte varför denna bukik blir så hyllad.

Jag personligen handlar oftast i den billigaste butiken då servicen är ungefär samma, webhallen och alina brukar ligga bra till där.

Permalänk
Medlem

Grattis Inet till vinsten! (jag kan spå framtiden)

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

NetOnNet helt klart.

Visst dom har inte det bästa sortimentet men helt klart bäst service och priser.
T.ex. hur många av dom andra ställena låter dig lämna tillbaka en produkt på öppet köp som du använt?

Permalänk
Medlem

valde netonnet enbart för det är så skönt att handla hårdvara till bra pris i en fysisk butik där jag bor. inte samma köpkick att köpa på nätet

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ekebymannen:

Webhallen vart ju uppköpt av Komplett. Samt så har jag för mig att jag hörde att dom ska gå under namnet komplett också?
Kan ha fel på det sista, men TROR dom sa det i nån av dom senare av kompletts podcast.

Nop, det skall komplett.se inte, och det sade varken jag eller Erik

Webhallen lever sitt liv, komplett.se lever sitt. De delar ägare (komplett group) på koncernnivå det är allt. (Tex som att Dixon äger både Elgiganten och Electro World).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av bappsan:

Det handlar inte direkt om "fanboys", Inet är by far de bästa att handskas med om man stöter på problem osv, det har gått så långt att jag är rädd för att ens prova Webhallen efter mina problem med Komplett fast de är "olika företag", det som komplett har att göra med går bort.
Sen hur CDON och alla de andra butikerna är vet jag inte då jag enbart kör med Inet..

Det du säger är alltså att dom är bäst men du har inte testat dom andra. Det är ett praktexempel på fanboy i min bok

Permalänk
Medlem

Jag har inte röstat ännu. Det blev svårare iår. Nu när jag har handlat ifrån olika butiker på nätet.

Permalänk
Medlem

Inet, som alltid

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Är en av dem som INTE kommer rösta på Inet, blir nog Komplett eller Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

vrf har vi ens detta då alla på swec alltid röstar på inet...

Alla? En majoritet är inte alla.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Blev Vet inte på alla frågor. VET faktiskt inte :/

Tog Inet som årets datorbutik och Webhallen som årets utmanare men det borde finnas "fan vet jag..?" som alternativ ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Blivit mycket Inet åren innan, i år fick Netonnet min röst !:)