Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dockland:

96 timmar? Jag har väntat sedan den 6:e augusti på ett svar. 12 dagar nu. Samt ett generellt svar på ytterligare en fråga, som ännu inte blivit löst. Som guldkund (eller vad det heter) känns det väl inte så angeläget att handla där fortsättningsvis.

Hej, du är välkommen at skicka din mailadress till mig så kan jag kolla upp vad som hänt med ditt mail!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Verkar ta minst fem arbetsdagar att få svar nu, har ni sparkat hela kundservicen?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Igår skickade jag tillbaka en produkt för att byta då jag hade lyckats köpa fel variant av den, ungefär hur lång tid kan det ta innan jag får den jag vill byta till hemskickad?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fuusko:

Igår skickade jag tillbaka en produkt för att byta då jag hade lyckats köpa fel variant av den, ungefär hur lång tid kan det ta innan jag får den jag vill byta till hemskickad?

Lite svårt att ge ett generellt svar på det.
Om du kontaktat vår kundtjänst och de är informerade om att du ska skicka tillbaka produkten och den produkt du ska ha istället finns i lager så bör det inte ta längre tid än postgången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lite svårt att ge ett generellt svar på det.
Om du kontaktat vår kundtjänst och de är informerade om att du ska skicka tillbaka produkten och den produkt du ska ha istället finns i lager så bör det inte ta längre tid än postgången.

Tack för svar, ok jag har mailat kundservice, hoppas jag har paketet nästa vecka då.

Permalänk

@Webhallen: Enligt reklamen på sweclockers ska 850 EVO 250 GB kosta 989 kr, men jag hittar den inte för det på hemsidan?

http://www.ladda-upp.se/bilder/cozxhtctxulfs/

Permalänk
Medlem

@Webhallen Funderar på att köpa en TV hos er, vilket då resulterar i en lite större förpackning än vanligt. Hur fungerar detta när man hämtar ut i butiken, närmare bestämt i Linköping? Kan man hämta upp den på baksidan (antar att det finns någon lastingång)?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kangarooster:

@Webhallen: Enligt reklamen på sweclockers ska 850 EVO 250 GB kosta 989 kr, men jag hittar den inte för det på hemsidan?

http://www.ladda-upp.se/bilder/cozxhtctxulfs/

Hej jag kan förvisso inte se vad som var på bilden men priset fick man om man klickade på bannern, inte om man bara gick in på sidan "själv". Tyvärr tog dock kampanjen slut natten till idag.

Skrivet av Sir. Haxalot:

@Webhallen Funderar på att köpa en TV hos er, vilket då resulterar i en lite större förpackning än vanligt. Hur fungerar detta när man hämtar ut i butiken, närmare bestämt i Linköping? Kan man hämta upp den på baksidan (antar att det finns någon lastingång)?

Jag vet helt ärligt inte exakt hur det ser ut i Linköping men folk köper ju stora TV-apparater dagligen från alla våra butiker så jag kan inte tänka mig att det skulle innebära några besvär.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Hejsan, ska skicka tillbaka en vara på via ångerrätten efter samtal med er support. Då supporten svarade efter ungefär sex-sju dagar på ett mejl, så har ju tidsfristen på 14 dagar hunnit ta slut. Detta borde väl inte vara något problem, dels då jag väntade på supporten, och dels då min vara inte ens är öppnad?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Hejsan, ska skicka tillbaka en vara på via ångerrätten efter samtal med er support. Då supporten svarade efter ungefär sex-sju dagar på ett mejl, så har ju tidsfristen på 14 dagar hunnit ta slut. Detta borde väl inte vara något problem, dels då jag väntade på supporten, och dels då min vara inte ens är öppnad?

Så länge du anmält att du vill ångra i tid så ska det inte påverka att det tagit tid innan de läser ditt mail. Om det så tagit 2 månader över tiden så ska det gälla om du bara sagt till inom tiden.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

hej, sålänge du hört av dig inom 14 dagar är det inget problem!

Visa signatur

Permalänk

Hej @Webhallen!
Vart kan man vända sig om man vill rapportera buggar i achievements systemet?

Vad har hänt med er hemsida? Den är ruskigt seg (använder chrome)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Hej @Webhallen!
Vart kan man vända sig om man vill rapportera buggar i achievements systemet?

Vad har hänt med er hemsida? Den är ruskigt seg (använder chrome)

Tja, hemsidan är seg för att vi håller på och flyttar runt våra servrar lite (för att allt i slutändan ska bli snabbare)
Det bör vara avklarat inom några dagar men till dess kan det bli lite småsegt mellan varven.

Angående achievements-buggar så kan du med fördel skicka det till info@webhallen.com

Visa signatur

Permalänk

Hej, hur länge räknas en produkt på webhallen.com som en beställningsvara? Det står beställningsvara på de produkter som en dag kommer att återvända till ett eller flera lager. Jag skulle gissa på mellan 2 veckor och 4 månader, tror jag rätt? Vore tacksam för svar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Green_Goblin:

Hej, hur länge räknas en produkt på webhallen.com som en beställningsvara? Det står beställningsvara på de produkter som en dag kommer att återvända till ett eller flera lager. Jag skulle gissa på mellan 2 veckor och 4 månader, tror jag rätt? Vore tacksam för svar.

Beställningsvara innebär att produkten inte har en "beställningspunkt" i vårt sortiment.
Dvs den lagerförs normalt sett inte utan är just en beställningsvara: det vill säga att vi beställer hem den när vi får en order av en kund.

Det finns inte någon tidsgräns för det där, det avgörs helt automatiserat av hur mycket en produkt säljer eller att en inköpare sätter beställningspunkter manuellt.
Så det går inte att ge något tidsintervall alls på det: vill man ha en beställningsvara bör man just beställa den. Att bara avvakta att den ska komma in på lager "av sig själv" kan mycket väl resultera i att den aldrig kommer in i lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man inte spåra sitt paket? Ser att det har blivit skickat men har inte fått ett mail om det eller något. Ganska stor vara för den delen.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xelithium:

Kan man inte spåra sitt paket? Ser att det har blivit skickat men har inte fått ett mail om det eller något. Ganska stor vara för den delen.

Om du är inloggad kan du gå in på "Beställningar" och se kolli-ID där.
Om du beställt utan login bör du ha fått ett mail med en länk för att vis akollinummer, just nu har vi dock lite tekniska problem med det (länken dvs, ibland funkar den inte)

Visa signatur

Permalänk

@Webhallen

Gjorde ett köp för ett tag sedan i en av era affärer, kan det läggas in på mitt konto på något sätt?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

@Webhallen

Gjorde ett köp för ett tag sedan i en av era affärer, kan det läggas in på mitt konto på något sätt?

Det brukar inte vara några problem om du har kvar kvittot och kommer in till butiken när det inte är som mest folk.
Då kan de registrera det oftast

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

skulle ni kunna be eran kundtjänst svara på mailärende KT1566763
som handlar om order: 6941178

har gått en vecka nu.. och + flera dagar sedan jag la min beställning utan att höra ett ord från er..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Hej @webbhallen!

Klickade hem en produkt igår via eran kampanj på Harman Kardon Onyx Studio.
Ser att den är slut på lager överallt samt att produkten har utgått. Kommer vi som beställt denna få den eller hur gör ni? Är tänkt som en present

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

Hej Webhallen.

skulle ni kunna be eran kundtjänst svara på mailärende KT1566763
som handlar om order: 6941178

har gått en vecka nu.. och + flera dagar sedan jag la min beställning utan att höra ett ord från er..

hej, jag bad dem ta en titt asap!

Skrivet av Sunshine914:

Hej @webbhallen!

Klickade hem en produkt igår via eran kampanj på Harman Kardon Onyx Studio.
Ser att den är slut på lager överallt samt att produkten har utgått. Kommer vi som beställt denna få den eller hur gör ni? Är tänkt som en present

vi har ett par till på ingång så din beställning ska vara safe, däremot har jag inte ett exakt leveransdatum just nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hej, jag bad dem ta en titt asap!

Tack så mycket.

tyvärr va det enda svaret jag fick "dina saker saknas, så vi kan inte genomföra din order".

hade dom svarat på mitt mail inom de 48 timmarna som stod att de skulle göra.. inom 5 dagar till och med.. så hade mina produkter funnits kvar.. men efter det tog dom slut.

men du ska ha tack för din hjälp i alla fall.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Tänkte bara kolla en sak om den kampanjen ni hade typ förrförra helgen med dubbel xp på achievements, gällde det endast när man köpte varan i butik eller på postorder under den tiden? För jag la en beställning på helgen men kunde inte hämta ordern förrän på måndagen och man kan endast betala i butik ju när man ska hämta där.. Hmm.. Bara lite fundersam!

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Wizardkitten:

Tänkte bara kolla en sak om den kampanjen ni hade typ förrförra helgen med dubbel xp på achievements, gällde det endast när man köpte varan i butik eller på postorder under den tiden? För jag la en beställning på helgen men kunde inte hämta ordern förrän på måndagen och man kan endast betala i butik ju när man ska hämta där.. Hmm.. Bara lite fundersam!

Sålänge man lade en order eller hämtade ut en order under den helgen ska det räknas.
De som lades under helgen räknas inte om de inte också hämtas ut/skickas.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Sålänge man lade en order eller hämtade ut en order under den helgen ska det räknas.
De som lades under helgen räknas inte om de inte också hämtas ut/skickas.

Okej för det verkar inte som att jag fått den dubbla poängen för den ordern som jag la på helgen och hämta ut på måndagen nämligen. Enklast att kontakta kundtjänst och se om de kan lösa det?

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Wizardkitten:

Okej för det verkar inte som att jag fått den dubbla poängen för den ordern som jag la på helgen och hämta ut på måndagen nämligen. Enklast att kontakta kundtjänst och se om de kan lösa det?

maila medlemssystem@webhallen.com så tar vårt folk en titt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen. Jag beställde adventskalender till grabben hos er för några dagar sedan. Ni skickade två stycken. Vill ni ha tillbaka en utav dem eller?

Det verkar ha blivit nått fel vid själva hanteringen av plocksedeln. Den har skrivits ut 2 gånger och plockats 2 gånger och skickats i 2 olika paket. Dock ser ena sidan ut som att den eventuellt kan ha fastnat i en skrivare vid ett tillfälle.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Subzero299:

Hej @Webhallen. Jag beställde adventskalender till grabben hos er för några dagar sedan. Ni skickade två stycken. Vill ni ha tillbaka en utav dem eller?

Det verkar ha blivit nått fel vid själva hanteringen av plocksedeln. Den har skrivits ut 2 gånger och plockats 2 gånger och skickats i 2 olika paket. Dock ser ena sidan ut som att den eventuellt kan ha fastnat i en skrivare vid ett tillfälle.

Tjenare, tackar för ärligheten! Behåll du den extra där eller ge till grannbarnen!

Men du får gärna säga vilket artikelnummer det är då vi garanterat diffar 1 st på lager nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjenare, tackar för ärligheten! Behåll du den extra där eller ge till grannbarnen!

Men du får gärna säga vilket artikelnummer det är då vi garanterat diffar 1 st på lager nu.

Oj, tack så mycket. Ska jag absolut göra.

Artikelnummer: 75097 Ordernummer: 7023793

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)