Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Min far har problem med en surfplatta som köptes ifrån er, han kontaktade då kundtjänst för att göra ett RMA-ärende. De sa att han skulle få en retursedel, och lägga ett papper i kartongen och förklara felet, och först när varan kommer in så skapas ett ärende?

Han undrade ju såklart varför han inte bara kunde skapa ett ärende direkt över telefon med kundtjänsten, där de antecknade vad som var problemet och sedan endast skickade ut en retursedel. Då svarade man att man inte gör så. Det låter som att någon på kundtjänst försöker slippa arbete, eller att ni isåfall ändrat era rutiner, för jag har skapat flertalet RMA-ärenden direkt över telefon och mejl.

Hur ligger det till egentligen?

Hej, det beror rätt mycket på vilken typ av produkt det berör.
I de fall då det krävs ett serienummer för att skapa ärendet så brukar vi skicka ut en PDF där man får fylla i information (eller om man vill skriva ner motsvarande uppgifter för hand).

Är det simpla prylar som ett trasigt headset så krävs i regel inte mer än det som kundtjänsten antecknar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej, det beror rätt mycket på vilken typ av produkt det berör.
I de fall då det krävs ett serienummer för att skapa ärendet så brukar vi skicka ut en PDF där man får fylla i information (eller om man vill skriva ner motsvarande uppgifter för hand).

Är det simpla prylar som ett trasigt headset så krävs i regel inte mer än det som kundtjänsten antecknar.

Tack för svar.
Undrar lite om när ni tar in R9 300-serien, och till vilka priser? Netonnet har en del inne redan, R9 390 för 3690 -> 3990kr.
Det kanske du inte kan svara på, men är också fundersam över varför korten börjar säljas innan man släppt recensioner?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Tack för svar.
Undrar lite om när ni tar in R9 300-serien, och till vilka priser? Netonnet har en del inne redan, R9 390 för 3690 -> 3990kr.
Det kanske du inte kan svara på, men är också fundersam över varför korten börjar säljas innan man släppt recensioner?

Hej du har säkert sett det vid det här laget men korten dök upp på sidan strax efter att du frågat här.
Vi har de flesta modellerna på ingång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jawbone UP3 Black Twist
Artikelnr: 211964

Igår stod det att den kom i lager på postorder, och idag finns inga kvar utan utspritt i butiker.
Har ni armbanden i lager och börjat skickas ut? Jag har min beställning sedan 2015-01-21 22:49 "hämtas i Vasteras" och enligt eran hemsida så star det fortfarande under "mottaget" och inte behandlas/packas...
Eran telefonsupport är ju nere å mail är ju äckligt sega.

Mvh
En som väntat för länge...

[EDIT] Fick äntligen mail att jag kan hämta den nu, så ignorera det jag skrev ovan. Tack och bock

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Tror ni det är kört för oss som missade förbokningen av Fallout 4 Pip-Boy edition eller öppnas nya bokningsmöjligheter längre fram?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av som99:

Tror ni det är kört för oss som missade förbokningen av Fallout 4 Pip-Boy edition eller öppnas nya bokningsmöjligheter längre fram?

Just nu har vi en "liten" (störst i sverige vad vi erfar) leverans på gång.
Något tal om ytterligare leveranser har det inte varit men vi tjatar på utgivaren så gott vi kan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Just nu har vi en "liten" (störst i sverige vad vi erfar) leverans på gång.
Något tal om ytterligare leveranser har det inte varit men vi tjatar på utgivaren så gott vi kan.

Tack för svar, tråkigt att man inte han med beställning innan det var fullbokat (visste inte ens att det gick boka därav missen) :/ Verkar som man måste försöka få en efter release på ebay för mångdubbla priset

Hoppas dock ni får in fler, hur vet man när det går boka igen ifall ni får fler? Gäller det som idag att jag 60 gånger per dag får uppdatera sidan i hopp om att det går boka?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

När kommer ni få in http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202956-a... (artikelnummer 202956) igen? Beställde nu när den var slut på postorder men finns hos leverantören, tänkte bara om ni vet på ett ungefär?

Edit: Verkar som att ni trollade fram en till eller att lagerstatusen är felaktig, för det står att den är skickad nu i alla fall.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

@webhallen

Hej. Jag fick fel order, en hel dator i delar istället för ett grafikkort. Försöker ringa men får bara till svar att ringa senare. Skulle behöva avklara detta snabbt. Är det vanligt att så många ringer under dagen eller har det kanske blivit strul med flera ordrar?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

@webhallen

Hej. Jag fick fel order, en hel dator i delar istället för ett grafikkort. Försöker ringa men får bara till svar att ringa senare. Skulle behöva avklara detta snabbt. Är det vanligt att så många ringer under dagen eller har det kanske blivit strul med flera ordrar?

Får annars se det som tidig jul bonus annars

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Får annars se det som tidig jul bonus annars

Haha ja, jag beställde dock ett MSI 980 Ti så det känns som det totala värdet på innehållet var samma ;D

Och vad är det för kasst system för support så man hamnar inte ens i kö, man får "ringa upp igen sen"? Ska jag sitta hela dagen och testa ringa varje halvtimma

EDIT: Löst nu, hade blandats ihop på lagret tydligen

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Finns det någon chans att ni kommer ta in den nya Moto Hint Gen 2?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bakemonster:

Finns det någon chans att ni kommer ta in den nya Moto Hint Gen 2?

Ja det skulle vi kunna göra men den går inte att beställa än

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Ni får 4 av 5 st möjliga CPU-kärnor av mig.

Ni får dock en 5:e CPU-kärna av Staffordshire Bullterriern Bismarck som alltid känner sig välkommen till Webhallen Upplands Väsby då husse ska hämta sina beställda pojkleksaker. Hundvänligt är #framtiden!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Überklass:

Hej!

Ni får 4 av 5 st möjliga CPU-kärnor av mig.

Ni får dock en 5:e CPU-kärna av Staffordshire Bullterriern Bismarck som alltid känner sig välkommen till Webhallen Upplands Väsby då husse ska hämta sina beställda pojkleksaker. Hundvänligt är #framtiden!

http://forumbilder.se/EBVEE/11703184-10152916971747301-8722847917291503988-n.jpg

Tackar för CPU-kärnorna, är det med eller utan HT?

Söt vovve! Tänk bara på att om hunden skulle ilskna till eller om någon med allergier upplever ett problem så kan vi be att hunden får vänta utanför.
Inte för att vi någonsin haft det problemet hittills mig veterligen som tur är
(Och i vissa gallerior där vi har butiker så har ju tyvärr galleriorna i sig förbjudit djur i deras lokaler och då har vi inte mycket att säga till om, kan vara värt att veta om du skulle ha vägarna förbi någon av våra andra butiker.)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Tackar för CPU-kärnorna, är det med eller utan HT?

Söt vovve! Tänk bara på att om hunden skulle ilskna till eller om någon med allergier upplever ett problem så kan vi be att hunden får vänta utanför.
Inte för att vi någonsin haft det problemet hittills mig veterligen som tur är
(Och i vissa gallerior där vi har butiker så har ju tyvärr galleriorna i sig förbjudit djur i deras lokaler och då har vi inte mycket att säga till om, kan vara värt att veta om du skulle ha vägarna förbi någon av våra andra butiker.)

Hyperthreading tillkommer då ni ställt fram matskål och vattenskål till hundarna!

Självfallet så följer han inte med in om någon är hundrädd eller allergisk, that goes without saying. Men fram tills den dagen så uppskattar vi hundvänligheten!

Mvh
Husse & Hund

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

achievments här på sweclockers?

Hej @Webhallen,

jag vet att det finns 2 avhievments kopplade till Sweclockers och att dom är hemliga men kan man få någon slags ledtråd om hur man kan få dom?

Burken1991
Total köpsumma:
52817 kr
XP:
157804

mvh
otroligt nöjd o trogen kund

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Burken91:

Hej @Webhallen,

jag vet att det finns 2 avhievments kopplade till Sweclockers och att dom är hemliga men kan man få någon slags ledtråd om hur man kan få dom?

Burken1991
Total köpsumma:
52817 kr
XP:
157804

mvh
otroligt nöjd o trogen kund

Sweclockers-fame är det bara typ 5 personer som kan få i dagsläget. Fyra av dem har något gemensamt, den femte är något av ett unikum.
Sweclockers-buddy har att göra med vår forumdel här på Sweclockers.

Mer än så vill jag inte avslöja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När kommer ni börja sälja Shield plattan igen ? dom är ju alla återkallade nu men ska dom inte säljas snart igen eller.

Permalänk
Entusiast

Har ni några planer på att ta in nya Motorola Moto G (2015) 16GB/2GB?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

När kommer ni börja sälja Shield plattan igen ? dom är ju alla återkallade nu men ska dom inte säljas snart igen eller.

Hej vi har tyvärr inte fått någon info om det ännu.

Skrivet av MrAdde:

Har ni några planer på att ta in nya Motorola Moto G (2015) 16GB/2GB?

Vi inväntar info från Motorola för att kunna lägga upp dem, men ja de kommer vi att sälja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar varför webhallen inte svarar på mail? Har skickat 3 mail till info@webhallen.com men inte fått svar på flera dagar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Baxtex:

Undrar varför webhallen inte svarar på mail? Har skickat 3 mail till info@webhallen.com men inte fått svar på flera dagar.

Hej, vår svarstid ska som längst vara två arbetsdagar.
Oftast rör det sig om mindre än en arbetsdag.
men har du t.ex. mailat i fredags kväll så kan det hända i värsta fall att du inte får svar förrän tisdag eftermiddag (om det t.ex. är en fråga som ställts där vi behöver kontakta en tredje part för att få reda på korrekt information).

Givetvis kan det också vara så att mailet antingen fastnat i ett spamfilter antingen på väg in till oss eller på väg tillbaka till dig. Eller andra tekniska missöden.

Om du skickar vad du har för mailadress till mig i ett PM kan jag kolla upp det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

men har du t.ex. mailat i fredags kväll så kan det hända i värsta fall att du inte får svar förrän tisdag eftermiddag (om det t.ex. är en fråga som ställts där vi behöver kontakta en tredje part för att få reda på korrekt information).

Givetvis kan det också vara så att mailet antingen fastnat i ett spamfilter antingen på väg in till oss eller på väg tillbaka till dig. Eller andra tekniska missöden.

Om du skickar vad du har för mailadress till mig i ett PM kan jag kolla upp det.

Är en vara som jag har beställt som jag vill lämna tillbaka, borde inte vara några konstigheter. Mailade i torsdag, fredags och igår.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Baxtex:

Är en vara som jag har beställt som jag vill lämna tillbaka, borde inte vara några konstigheter. Mailade i torsdag, fredags och igår.

Allright, som sagt om du vill att jag ska kolla upp det kan du skicka din mailadress (eller svara med den här om du är bekväm med det)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag mailade en fråga den 6/8 och har mailat en påminnelse häromdagen. Fortfarande inte hört något. Har även ringt kundtjänst som sade det troligen beror på semestertider m.m.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dockland:

Jag mailade en fråga den 6/8 och har mailat en påminnelse häromdagen. Fortfarande inte hört något. Har även ringt kundtjänst som sade det troligen beror på semestertider m.m.

Hej, om du skickar din mailadress i ett PM så kan jag kolla upp det åt dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående eran support är det normatl att det tar över 96 timmar utan å få svar via mail? och att när det är 7 före en i telefon kön att man ska behöva vänta 1 timma? gav upp måndag och tisdags satt över 40 min varje gång, onsdag så satt jag på kontoret å jobbade kom fram efter 65 min..

Aldrig behövt nyttja eran kundtjänst innan så vet inte om det brukar vara så här, men slutade iallafall med att jag avbeställde och fick handla hos era konkurrenter

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spatten:

Har en fråga angående eran support är det normatl att det tar över 96 timmar utan å få svar via mail? och att när det är 7 före en i telefon kön att man ska behöva vänta 1 timma? gav upp måndag och tisdags satt över 40 min varje gång, onsdag så satt jag på kontoret å jobbade kom fram efter 65 min..

Aldrig behövt nyttja eran kundtjänst innan så vet inte om det brukar vara så här, men slutade iallafall med att jag avbeställde och fick handla hos era konkurrenter

Hej det verkar onekligen som att vi ligger lite efter att döma av inläggen här på senaste. Jag har inte nåtts av någon information internt om att vi haft problem, jag tar upp det nu direkt med inblandade chefer så får vi se till att lösa vad det än är som spökar just nu!

Men nej, det tillhör inte det normala. Svarstiden brukar vara samma (var)dag på mail.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

96 timmar? Jag har väntat sedan den 6:e augusti på ett svar. 12 dagar nu. Samt ett generellt svar på ytterligare en fråga, som ännu inte blivit löst. Som guldkund (eller vad det heter) känns det väl inte så angeläget att handla där fortsättningsvis.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K