Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

En bekant till mig påstår att han fick förklarat av en anställd att ni ej längre skickar varor mellan butiker, är detta sant?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kattus:

En bekant till mig påstår att han fick förklarat av en anställd att ni ej längre skickar varor mellan butiker, är detta sant?

Vissa varor skickas via vårt postorderlager istället för direkt mellan butikerna så jag antar att det i vissa fall rent tekniskt är sant.
Å andra sidan antar jag att din vän mest var intresserad av "om en vara bara finns i göteborg men jag vill köpa den på sveavägen i sthlm, kan ni lösa det då?" på det är fortfarande svaret ja

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Inet skickar med kupong till http://gamingbundle.intel.com/ om man köper i5-6600k.

Gör ni oxo det?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hultron:

@Webhallen: Inet skickar med kupong till http://gamingbundle.intel.com/ om man köper i5-6600k.

Gör ni oxo det?

Jupp, kommer på mail (dvs man måste bestälal på nätet och ange mail om man ska kunna få den)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Hej! Har försökt nå er angående min order 7210486 på telefon och mejl men ni verkar ha mkt att göra. Det jag undrar är varför min order blivit avbeställd? Inget jag har gjort och jag har inte fått något meddelande om detta utan upptäckte det när jag loggade in på mina sidor.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fu_Ek:

@Webhallen: Hej! Har försökt nå er angående min order 7210486 på telefon och mejl men ni verkar ha mkt att göra. Det jag undrar är varför min order blivit avbeställd? Inget jag har gjort och jag har inte fått något meddelande om detta utan upptäckte det när jag loggade in på mina sidor.

Hej, jag har återaktiverat ordern men delat den i två. Routern du har beställt kan eventuellt dröja så länge som ytterligare en månad tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej,

Köpte ett Z60 Headset av er via paypal men var och lämnade tillbaks det den 2015-11-30, och killen som tog emot den sa att jag skulle få pengarna tillbaks den 2015-12-01.... 7 dagar senare nu och inget har hänt? Varken pengar eller svar från kundservice.

Ordernr: 7196888
Artikelnr: 224406

Allt gott.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SpelDator123:

Hej,

Köpte ett Z60 Headset av er via paypal men var och lämnade tillbaks det den 2015-11-30, och killen som tog emot den sa att jag skulle få pengarna tillbaks den 2015-12-01.... 7 dagar senare nu och inget har hänt? Varken pengar eller svar från kundservice.

Ordernr: 7196888
Artikelnr: 224406

Allt gott.

Det var nog lite överambitiöst av butikspersonalen att lova så. De verkar ha fallerat att begära refunden men vi ser till nu att det sker omgående. Ursäkta besväret och dröjsmålet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag har återaktiverat ordern men delat den i två. Routern du har beställt kan eventuellt dröja så länge som ytterligare en månad tyvärr.

Tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej. Skickade ett PM till er här men har inte fått något svar.

Beställde ett Uncharted PS4 när det var rea och du sa att du kunde lösa det om det skulle uppstå något problem. Varan finns inte längre i lager och enligt support så kommer jag bara kunna få min om någon annan avbokar sin.

För mig känns lösningen enkel, att man skickar spelet och den vanliga 500gb konsolen för sig. Då har man löst problemet. Men kundtjänst tar fruktansvärt lång tid på sig att svara och jag måste ha den innan jul (som vanligt den här tiden på året).

Tacksam för svar.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det var nog lite överambitiöst av butikspersonalen att lova så. De verkar ha fallerat att begära refunden men vi ser till nu att det sker omgående. Ursäkta besväret och dröjsmålet.

Haha! Tack så mycket

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kungjaevel:

Hej. Skickade ett PM till er här men har inte fått något svar.

Beställde ett Uncharted PS4 när det var rea och du sa att du kunde lösa det om det skulle uppstå något problem. Varan finns inte längre i lager och enligt support så kommer jag bara kunna få min om någon annan avbokar sin.

För mig känns lösningen enkel, att man skickar spelet och den vanliga 500gb konsolen för sig. Då har man löst problemet. Men kundtjänst tar fruktansvärt lång tid på sig att svara och jag måste ha den innan jul (som vanligt den här tiden på året).

Tacksam för svar.

Hej, jag ser att vi har ett par styck kvar som fördelas runt bland butikerna för att täcka ordrar as we speak. Det ser ut som om vi kommer att kunna täcka samtliga beställningar till slut. Ursäkta dröjsmålet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Hej, har erbjudandet om fri frakt med PayPal tagit slut? Det står något om maxantal men det kommer fortfarande reklam för dealen.

PS. Stort grattis till utmärkelserna!

Jag ser inget svar på det här?

Kanske Webhallen har svaret på det?

Permalänk
Webhallen

110a"]
Jag ser inget svar på det här?

Kanske Webhallen har svaret på det?
[/quote]

Hej, erbjudandet försvinner från sidan så fort det är slut. Så om bannern är aktiv är erbjudandet också det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, erbjudandet försvinner från sidan så fort det är slut. Så om bannern är aktiv är erbjudandet också det.

Oki,

såg ingen banner. Såg bara det här:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/fri_frakt_med_p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jupp, kommer på mail (dvs man måste bestälal på nätet och ange mail om man ska kunna få den)

När började denna kampanjen, köpte en 6600k p black friday, men har inte fått något mail?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rickie:

När började denna kampanjen, köpte en 6600k p black friday, men har inte fått något mail?

Den startade i december tyvärr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Med tanke på att jag fortfarande inte fått min beställning så kanske det går att ordna som liter plåster på såren

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

@Webhallen: Med tanke på att jag fortfarande inte fått min beställning så kanske det går att ordna som liter plåster på såren

Vore ju synd att gå sömnlös för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, erbjudandet försvinner från sidan så fort det är slut. Så om bannern är aktiv är erbjudandet också det.

Krediteras det mitt kort när jag hämtar ut paketet eller hur fungerar det? Det är bara 29:- så det är mest av nyfikenhet, jag är rätt säker på att det inte ligger kontanter å skramlar i paketet

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rbt:

Krediteras det mitt kort när jag hämtar ut paketet eller hur fungerar det? Det är bara 29:- så det är mest av nyfikenhet, jag är rätt säker på att det inte ligger kontanter å skramlar i paketet

Frakten ska dras av i kassan så det är inget kan ska behöva göra manuellt alls.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det verkligen nödvändigt att ni måste skanna in ens legitimation när man hämtar ut en order i en av era butiker som man betalat via hemsidan? känns ju väldigt konstigt då man redan visar upp leg då borde det väl räcka tycker man ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Frakten ska dras av i kassan så det är inget kan ska behöva göra manuellt alls.

Då får någon tekniker kika en gång till på den funktionen. Order: 7274099 som exempel.

Jag tänkte att det var något PayPal erbjöd, de har ju fri retur via dem, och därmed krediterade när ordern var markerad som godkänd.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag ser att vi har ett par styck kvar som fördelas runt bland butikerna för att täcka ordrar as we speak. Det ser ut som om vi kommer att kunna täcka samtliga beställningar till slut. Ursäkta dröjsmålet.

Tack så mycket då vet jag!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

Är det verkligen nödvändigt att ni måste skanna in ens legitimation när man hämtar ut en order i en av era butiker som man betalat via hemsidan? känns ju väldigt konstigt då man redan visar upp leg då borde det väl räcka tycker man ?

Hej, vi gör detta för att skydda dels oss själva men framförallt våra kunder mot bedrägerier.

Skrivet av rbt:

Då får någon tekniker kika en gång till på den funktionen. Order: 7274099 som exempel.

Jag tänkte att det var något PayPal erbjöd, de har ju fri retur via dem, och därmed krediterade när ordern var markerad som godkänd.

Hej igen, det visade sig att kampanjen felaktigt avslutades i förtid, återaktiverades senare och har nu tagit slut "på riktigt". (Strul med att vissa RMA-ordrar räknades in som vanliga ordrar och drogs bort från potten av ordrar med gratis frakt som PayPal ville erbjuda)
Jag kan absolut fixa så att du får pengarna tillbaka. Vill du ha dem som ett tillgodohavande på din kundprofil eller ska vi sätta tillbaka pengarna på konto?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Köpte en ""Beställningsvara" en Benq BL3201PT den 1/12 och hämtade den 7/12. Snabbt jobbat! Hade räknat med att kunna hämta den runt jul. Så tack för snabb service.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej igen, det visade sig att kampanjen felaktigt avslutades i förtid, återaktiverades senare och har nu tagit slut "på riktigt". (Strul med att vissa RMA-ordrar räknades in som vanliga ordrar och drogs bort från potten av ordrar med gratis frakt som PayPal ville erbjuda)
Jag kan absolut fixa så att du får pengarna tillbaka. Vill du ha dem som ett tillgodohavande på din kundprofil eller ska vi sätta tillbaka pengarna på konto?

Tillgodohavande blir utmärkt. Tack för förklaringen och hjälpen.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

@Webhallen Finns det någon möjlighet o få veta Kolli-ID på min beställning? Finns inget på sidan nämligen? Är det säkert att ge ut ordernumret här eller ska jag skicka PM om det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

@Webhallen Finns det någon möjlighet o få veta Kolli-ID på min beställning? Finns inget på sidan nämligen? Är det säkert att ge ut ordernumret här eller ska jag skicka PM om det?

Hej, skickade till dig via PM.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

De här artiklarna med donationer till barncancerfonden som dyker upp är ju jättebra, men vore det inte trevligt om ni kunde matcha ett antal procent av beloppet era kunder donerar, speciellt iom att det dyker upp i julkalendern som både kan tolkas som fynd och det är en givmild tid?