Mozilla Firefox - Certifikatproblem

Permalänk
Medlem

Mozilla Firefox - Certifikatproblem

Hej!

Har suttit å klurat å fixat i nåra timmar nu och känner att jag kan behöva lite mer input än vad jag hittat på google.

Min fars Mozilla Firefox krånglar på följande sätt:

1. navigerar till www.facebook.com
2. kommer in på sidan efter att ha lagt till certifikatet men har diverse buggar som ex bilder som inte laddas. (det står att den är "Issued on 2013-11--28" på Certifikaten för facebook och dom räcker i 2 år vilket är absurt, jag menar, varför tror certifikatet att det är den 28:e idag när windows är inställt på 26:e?
3. När jag switchar till den 28:e i windows-klockan fungerar det och allt laddar men min far blir ju helt snurrig i skallen av allt sånt här så jag vill ju kunna ställa det till rätta.

Jag har följt mozillas hänvisningar om hur man tar bort databasen, filer som cert8 & secmod har jag delete:at och gjort en reset på Firefox men problemet kvarstår.

HUR GÖR JAG?!

Hjälp uppskattas enormt.

Tack på förhand

Visa signatur

CPU: 5900X RAM: 32GB DDR4 3600MHz PSU: Phanteks Revolt Pro 1000W GPU: 3090 ROG STRIX OC MB: MSI x570 MEG UNIFY Case: Phanteks Eclipse P600S

Permalänk
Vila i frid

Det låter otroligt att Facebook använder sig av ett felaktigt certifikat. Är din dator kapad?

http://security.stackexchange.com/questions/17656/how-are-chr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Det låter otroligt att Facebook använder sig av ett felaktigt certifikat. Är din dator kapad?

http://security.stackexchange.com/questions/17656/how-are-chr...

Inte enligt hans Norton 360, men mja.. Who knows?

Visa signatur

CPU: 5900X RAM: 32GB DDR4 3600MHz PSU: Phanteks Revolt Pro 1000W GPU: 3090 ROG STRIX OC MB: MSI x570 MEG UNIFY Case: Phanteks Eclipse P600S

Permalänk
Medlem

OH MY GOD.... Han hade ändrat månad i Windows-klockan till Oktober...................... såg det nu <.< Det löste sig. Herregud vad dumt. God ahead, print if you'd like

Visa signatur