Disney Infinity, någon som testat?

Permalänk
Avstängd

Disney Infinity, någon som testat?

Hej, min dotter har kusiner som kommer få det nya Skylanders, så jag tänkte köpa Disney Infinity till min dotter så kan dom spela båda spelen.
Men hur är det att spela det? har sett en massa videos, men undrar över alla gubbar/gummor man kan köpa, låser man upp en ny värld för varje figur, eller är det samma för alla? Hon är fem år, men hanterar skylanders bra, kommer hon klara av detta?

Permalänk

Tjo.

Jobbar på en spelbutik och tänkte varna dig för att köpa det. Ca 70% av alla som köpt det i våran kundkrets har ångrat sig och slutar alltid med att dom säljer tillbaks det till oss. Så satsa på att köpa lite skylandersgubbar istället.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av struggler:

Tjo.

Jobbar på en spelbutik och tänkte varna dig för att köpa det. Ca 70% av alla som köpt det i våran kundkrets har ångrat sig och slutar alltid med att dom säljer tillbaks det till oss. Så satsa på att köpa lite skylandersgubbar istället.

oh fan, det lät ju inge bra, vet du varför dom har ångrat sig? men tack för tipset, kanske blir det nya skylanders iaf då

Permalänk

Många klagade över att det var "tråkigt" och för få banor mm. SÅ kör på skylanders. Bra att veta är att du kan använda alla gamla gubbar på det nya swap force

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Testpilot

FZ skrev en recension om de olika spelen och verkade komma fram till samma sak, Disney-spelet är inte lika bra och har inte tillräckligt med valfrihet. Bland annat verkar man konstigt nog vara låst till en viss värld med gubbarna, enligt recensenten kan man exempelvis inte använda Jack Sparrow i Monster University-världen. I startpaketet ingår det tre gubbar som är från olika världar så man kan inte spela två spelare samtidigt från start.
http://www.fz.se/artiklar/recension/20131121/skylanders-swap-...

Någon i kommentarerna nämner även att Disney-gubbarna inte är lika hållbara när det kommer till lekande utanför spelet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av struggler:

Många klagade över att det var "tråkigt" och för få banor mm. SÅ kör på skylanders. Bra att veta är att du kan använda alla gamla gubbar på det nya swap force

När man ändå fått in en i tråden som vet hur det funkar passar jag på att låna för lite information. Jag köpte Skylanders Spyro Starter pack i helgen till min son i julklapp. Det finns ju till synes 100 tals gubbar att så fint köpa, så hur fungerar det det finns giants och dom tycks vara nåt annat än de ursprungliga sen har det kommit nåt som heter Swap force. Kan alla "gubbar" spelas i alla spel? Det är till PS3 som jag har köpt starter paketet. Jag antar ju att "plattan" som man ställer dom på är den samma men att det förmodligen är som så att det är DLC eller nya spel som man köper till vad det lider. Grabben är 5 och lär väl ha att göra ett tag med Spyro skivan men jag vill ändå veta vad som finns och hur det fungerar.

Tack på förhand

Stefan

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på Infinity, men väldigt tveksam efter att jag läst ovan. Är det någon som har NÅGOT positivt att säga om spelet? Det där med att göra egna banor verkar ju lite roligt... Någon som vet om spelet patchas, eller är det dömt till en långsam död?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Jag tyckte då det var kul o spela piratvärlden med min lillebror(8år), resten vettefan.
Kontrollerna kändes lite sega också.