Permalänk
Medlem

Minercraft Server Start

Hej!

Jag har nu verkligen bestämt mig för att skaffa egen minecraft server. Har hållt på lite hit och dit med det men nu vill jag verkligen komma igång. Har tänkt att ha en webbsida, teamspeak server och minecraft server till själva "communityt" såklart. Själv har jag jobbat en hel del med både webbsida och minecraft. Skriver mycket eget vad de gäller webbutveckling och design. Det jag dock söker nu är en till person som är intresserad av det här och att haka på. Söker 1 person till som är intresserad av att hjälpa till med det tekniska samt 2-4 personer som bygger. Alla är välkommna, skicka gärna ett pm ifall du är intresserad. Jag kommer stå för dedikerad server där allt finns på.

OBS!
Jobbar inte med någon under 18 år!

Mvh
Holgster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holgster:

Hej!

Jag har nu verkligen bestämt mig för att skaffa egen minecraft server. Har hållt på lite hit och dit med det men nu vill jag verkligen komma igång. Har tänkt att ha en webbsida, teamspeak server och minecraft server till själva "communityt" såklart. Själv har jag jobbat en hel del med både webbsida och minecraft. Skriver mycket eget vad de gäller webbutveckling och design. Det jag dock söker nu är en till person som är intresserad av det här och att haka på. Söker 1 person till som är intresserad av att hjälpa till med det tekniska samt 2-4 personer som bygger. Alla är välkommna, skicka gärna ett pm ifall du är intresserad. Jag kommer stå för dedikerad server där allt finns på.

OBS!
Jobbar inte med någon under 18 år!

Mvh
Holgster

Tips, Idag är minecraft ett utdöende spel och det finns miljoner servrar där ute, Innan ni startar upp och försöker, Sätt er ner och kom på ett sätt hur just ER server ska bli bäst och sticka ut från mängden. En sak som är väldigt lämplig, Släpp inte in folk på servern innan den är tillräckligt stabil att folk klarar sig utan lagg och omstarter

Har du tillgång till riktigt bra server kanske det är ett alternativ att försöka sig på Feed the beast eller annat som är mer krävande, där finns det efterfrågan efter bra stabila servrar, Inte alla som kan hosta det bra då det är krävande på server

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC