Uppgradera till win 8.1 classic shell?

Permalänk
Medlem

Uppgradera till win 8.1 classic shell?

Om jag uppgraderar till windows 8.1 från windows 8 kommer classic shell fungera som det har gjort innan eller kommer det bli så att metro kommer upp istället för den klassiska startmenyn?

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xeliaz:

Om jag uppgraderar till windows 8.1 från windows 8 kommer classic shell fungera som det har gjort innan eller kommer det bli så att metro kommer upp istället för den klassiska startmenyn?

Antagligen kommer du till metro men nu med 8.1 kan du ju starta direkt till skrivbordet vilket du väljer efter installation, så frågan är om du behöver detta tillägg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Antagligen kommer du till metro men nu med 8.1 kan du ju starta direkt till skrivbordet vilket du väljer efter installation, så frågan är om du behöver detta tillägg?

Skrivbordet i all ära, men w8.1 har väl fortfarande inte en vettig startmeny?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Classic Shell funkar utmärkt för mig i 8.1.

EDIT: Ska tillägga att jag bara kör startmeny-delen av Classic Shell, de andra delarna vet jag inte om de funkar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lyckokaka:

Skrivbordet i all ära, men w8.1 har väl fortfarande inte en vettig startmeny?

Vet inte om jag behöver denna gamla startmeny. Det jag gillar med den nya startknappen är allt man kan nå med högerklick.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Classic Shell funkar utmärkt för mig i 8.1.

EDIT: Ska tillägga att jag bara kör startmeny-delen av Classic Shell, de andra delarna vet jag inte om de funkar.

Bra bara att installera 8.1 då elr?

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27