Permalänk

ORBSAAERI's maildator

Min extradator som jag har som reserv när jag skruvar på den andra.

Chassi: Fractal Design R4
PSU: Något gammalt 500watt
Minne: 2 x 2 Gb, 1600
CPU: Intel Celeron G530
Moderkort: MSI Z77 G45
Lagring: 2 x 1 T HDD, en USB HP, 500 G
GPU: Asus GTX 560 Ti 448.

Operativsystem: Just nu Windows 7, en Windows 8 ligger och väntar på installation.

ORBSAAERI's maildator

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Avstängd

Får man fråga varför du har ett kraftigare gpu när det inte ska användas?

Dessutom throttlar cpun om man ska börja spela lite tyngre spel.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Får man fråga varför du har ett kraftigare gpu när det inte ska användas?

Dessutom throttlar cpun om man ska börja spela lite tyngre spel.

Nja, bara plockat ihop saker jag har fått över. Har aldrig spelat med burken. Men funkar bra till mail och surf

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orbsaaeri:

Nja, bara plockat ihop saker jag har fått över. Har aldrig spelat med burken. Men funkar bra till mail och surf

ok, "lite" overkill gpu

Permalänk
Avstängd

hade du ingen större låda till den där datorn

hade räckt med den jag har http://www.inet.se/produkt/6900347/fractal-design-array-r2-30... riktigt fin låda.Och jag har typ en likvärdig processor som du, en celleron g550 inte för att jag vet va jag ska ha den till byggde på delar jag redan ägde så nu står den bara o samlar damm.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

hade du ingen större låda till den där datorn

hade räckt med den jag har http://www.inet.se/produkt/6900347/fractal-design-array-r2-30... riktigt fin låda.Och jag har typ en likvärdig processor som du, en celleron g550 inte för att jag vet va jag ska ha den till byggde på delar jag redan ägde så nu står den bara o samlar damm.

Har faktiskt ett större chassi över, med tyckte det här var stort nog . Står ett Fractal Design XL R2 i hallen. Men en av mina pojkar som tingat det :).

Men vore kul att bygga något litet nästa gång.

Visa signatur

Permalänk

Kan faktiskt varit det fulast nätagget jag sett i hela mitt liv WHY?!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Haha de där agget är så jävla snyggt, gillar hur kablarna sätts dit.
Dock är det ett skräpagg som kan brinna o ta med sig datorn, har samma hemma men jag använder det absolut inte..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orbsaaeri:

Har faktiskt ett större chassi över, med tyckte det här var stort nog . Står ett Fractal Design XL R2 i hallen. Men en av mina pojkar som tingat det :).

Men vore kul att bygga något litet nästa gång.

jag skämtade bara tyckte det va ett önödigt stor dator för det ända bruket du hade den för därav så länkade jag mitt chassi. som faktist presterar som det skall som surf burk.

men antar att du som jag hade grejorna hemma. jag skälv fick införskaffa processor och låda/nätagg för mitt bygge, men jag tycker ju det är kul.

Visa signatur

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

jag skämtade bara tyckte det va ett önödigt stor dator för det ända bruket du hade den för därav så länkade jag mitt chassi. som faktist presterar som det skall som surf burk.

men antar att du som jag hade grejorna hemma. jag skälv fick införskaffa processor och låda/nätagg för mitt bygge, men jag tycker ju det är kul.

Det var en snygg låda du länkade. Men funkar inte med vanligt ATX kort i den va?
Jo, hade det mesta hemma. Men ett mini chassi vore kul. Så kan man rada upp ett xl, r4 och ett mini chassi bredvid varandra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orbsaaeri:

Det var en snygg låda du länkade. Men funkar inte med vanligt ATX kort i den va?
Jo, hade det mesta hemma. Men ett mini chassi vore kul. Så kan man rada upp ett xl, r4 och ett mini chassi bredvid varandra.

nä det va därför jag skrev att du troligen byggde på delar som du redan hade. dock hade jag valt ett silverstone lc17 som är byggd för full atx kort istället för ett sånt chassi du valt. men alla är vi olika

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Släng in freeNAS eller nått annat nyttigt på den istället för å försöka lira spel ....din frankenstein låda blir en utmärkt filserver/firewall/SQLserver/webserver/"moln"/torrent box så du slipper lasta din huvudbox med det.

Hursom tummen upp för frankenstein lådor (burkar man byggt av det man har liggandes)

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Skrivet av ZOiDVOiD:

Släng in freeNAS eller nått annat nyttigt på den istället för å försöka lira spel ....din frankenstein låda blir en utmärkt filserver/firewall/SQLserver/webserver/"moln"/torrent box så du slipper lasta din huvudbox med det.

Hursom tummen upp för frankenstein lådor (burkar man byggt av det man har liggandes)

Det kanske vore något. Nu har jag ju iofs redan en NAS som är lite tystare än det här. Syftet med den här burken är ju annars lite oklart, mest tänkt för att ha som extra backup, mail dator när den andra plockas med.

Torrent box behöver behöver jag knappast då jag aldrig tankar något.

Visa signatur