Spel för kontroller(PC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Jag tycker det fungerar bra med kontroll

Orka rekommendera ett renodlat fps spel. Isf vill jag addera, Battlefield 3, Battlfield 4, Cs:go, etc etc.......

Tycker du om bilspel? Fungerar mycket bra med kontroll, spelar en hel del F1. Skönt att kunna växla i tex just cause 2, när man behöver sikta så kör man tangentbord och när man ska flyga, köra bil etc så drar man fram kontrollen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Mortal kombat komplete edition

DMC

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

emulatorer av lite olika slags konsoller kan du passa på och använda den till ^^

har själv ps2 och ps1 emulator väntantes på kontroller (dock så ska man uppgradera cpu till en bättre först.)

Har du nå tips för ett program att ställa in knappar eller hur man ska säga
Eller finns det emulatorer med stöd för xbox360 kontroll?

Kör en hel del spel med kontroll, bl.a Burnout: Paradise, Mafia 2 och AC4

Permalänk
Medlem

Dessa har jag spelat med kontroll och tyckt att det fungerat bra:
DmC
Devil May Cry 4
Darksiders II
Batman: AA
Batman: AC
Batman: O
Rayman Origins
Rayman Legends
Castlevania: LoS
Dungeon Siege 3
Giana Sisters
Duck Tales Remastered

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Cloudberry Kingdom

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk
Skrivet av yonologin:

Har du nå tips för ett program att ställa in knappar eller hur man ska säga
Eller finns det emulatorer med stöd för xbox360 kontroll?

Kör en hel del spel med kontroll, bl.a Burnout: Paradise, Mafia 2 och AC4

Igår så fick jag för mig att spela Morrowind med min Xbox360 dosa, använde ett program som heter Xpadder för att "binda" dosans knappar och spakar till diverse knappar på mitt tangentbord, funkar även att "binda" musrörelser så att man kan använda spaken för att titta runt. Testade lite efteråt och det verkade fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Har du nå tips för ett program att ställa in knappar eller hur man ska säga
Eller finns det emulatorer med stöd för xbox360 kontroll?

Kör en hel del spel med kontroll, bl.a Burnout: Paradise, Mafia 2 och AC4

Skrivet av Jointe1992:

Igår så fick jag för mig att spela Morrowind med min Xbox360 dosa, använde ett program som heter Xpadder för att "binda" dosans knappar och spakar till diverse knappar på mitt tangentbord, funkar även att "binda" musrörelser så att man kan använda spaken för att titta runt. Testade lite efteråt och det verkade fungera bra.

De allra flesta emulatorer stöder "generiska" handkontroller. D.v.s. du binder själv knapparna.

Om det t.ex. kräver en Xbox 360 handkontroll så har x360ce fungerat utmärkt för mig. (program som emulerar en Xbox 360 handkontroll om du som i mitt fall har en Xbox 1 handkontroller eller annan icke namngiven kontroll - NEJ, inte en Xbox one utan en gammal Xbox)

I värsta fall använder du Xpadder men det är det är i min mening alltid bättre om du kan få direktstöd i emulatorn och slipper emulera knapptryckningar (det går dock inte alltid att lösa på det sättet och då är Xpadder en klippa)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Orka rekommendera ett renodlat fps spel. Isf vill jag addera, Battlefield 3, Battlfield 4, Cs:go, etc etc.......

Tycker du om bilspel? Fungerar mycket bra med kontroll, spelar en hel del F1. Skönt att kunna växla i tex just cause 2, när man behöver sikta så kör man tangentbord och när man ska flyga, köra bil etc så drar man fram kontrollen.

Jajamen, bilspel tycker jag om!
Testade Dirt 3 idag och det fungerade prima med kontrollen Lite ovant dock.
Har också testat Runner 2. Funkar skitbra!

Skrivet av Mocka:

Dessa har jag spelat med kontroll och tyckt att det fungerat bra:
DmC
Devil May Cry 4
Darksiders II
Batman: AA
Batman: AC
Batman: O
Rayman Origins
Rayman Legends
Castlevania: LoS
Dungeon Siege 3
Giana Sisters
Duck Tales Remastered

Tackar!

Tack till alla andra också som givit mig tips. Roligt att så många ändå köttar med kontroller på pc

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Just Cause 2. Och Multiplayermoddet.

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Tackar!

Tack till alla andra också som givit mig tips. Roligt att så många ändå köttar med kontroller på pc

Tycker själv att vissa spel passar bättre med kontroll
Sen är det lite skoj att kunna lira på TVn istället för datorn, lite konsollkänsla men med oftast mycket bättre grafik.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om du nu köpt handkontroll så rekommenderar jag dig att köra hela vägen ut och spela på din TV

Tycker personligen att det är hundra gånger skönare att ligga i soffan och spela framför tvn än framför datorskärmen. Beror självklart helt och hållet på vilket spel jag spelar.

Permalänk
Medlem

Bastion kan jag varmt rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Om du nu köpt handkontroll så rekommenderar jag dig att köra hela vägen ut och spela på din TV

Tycker personligen att det är hundra gånger skönare att ligga i soffan och spela framför tvn än framför datorskärmen. Beror självklart helt och hållet på vilket spel jag spelar.

Jag livestreamar dock, så TVn är nog inte allt för bra val JUST NU i alla fall.
Kanske införskaffar mig en skön stol och en större skärm vid något tillfälle dock!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jag livestreamar dock, så TVn är nog inte allt för bra val JUST NU i alla fall.
Kanske införskaffar mig en skön stol och en större skärm vid något tillfälle dock!

Haha förstår problematiken

Detta kommer säkert låta lite cheesy men att spela på tvn gör att spelen blir snyggare, det är stor skillnad att titta på spelet nära inpå och ifrån distans.

Lycka till med streamingen så lägger jag detta som ett tips till er andra som har möjligheten!

Permalänk
Inaktiv

Om du gillar Mario Kart så kommer du älska Sonic & All-Stars Racing Transformed. Hur skönt som helst att lira med Xbox eller PS kontroll.

Permalänk
Medlem

De jag har tyckt var feta med kontroll:
Assassins Creed 3 & 4 (Funkar säkert med de innan också, men har inte provat)
Tomb Raider
Far Cry 3
Mirror's Edge
Fifa
Portal
GTA 4

Av dessa är favoriter överlägsen, Assassins Creed 4 är helt underbart snyggt och bra gjort, även en grym story.

Permalänk

Nämen ser man på! DeSmuME fungerade perfekt med Xbox360 kontroll!
Det var bara att starta kontrollen innan man startade DeSmuMe, sen var det bara att binda knapparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jajamen, bilspel tycker jag om!
Testade Dirt 3 idag och det fungerade prima med kontrollen Lite ovant dock.
Har också testat Runner 2. Funkar skitbra!

Tackar!

Tack till alla andra också som givit mig tips. Roligt att så många ändå köttar med kontroller på pc

Halo 1 och 2
Skyrim
Dirt 3
samt lite emulatorer är väl vad jag spelat mig igenom, halo spelen må vara gamla, men storyn är briljant!

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk

Söker spel till handkontroll!

Hejsan!

Efter lite googlande tyckte jag det vore bra med en uppdatering om vilka spel som gör sig utmärkt med en Xbox 360 handkontroll till PC.

Dom jag provat som fungerar kanon:

Saint row 3
GTA IV
Test drive unlimited

Vilka spel lirar ni på tven med eran dator?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy

Permalänk
Medlem

För att nämna några,

Grid 2
Batman Arkham Asylum/City
Rayman Origins/Legends
Super Meat Boy
Mark of the Ninja

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag kopplar ofta min dator till TV när jag ska spela vissa titlar på Steam.

För att nämna några:
Alan Wake
Batman serien
Braid
Burnout
Dark Souls
DMC Devil May Cry
DuckTales Remastered
Dust: An Elysian Tail
Limbo
Trine 2
Valdis Story: Abyssal City
Tomb Raider

Tja det är ju en hel del spel som har stöd för handkontroll, vissa går lika bra att spela med mus och tangentbord också.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Du kan filtrera i steam på om spelet stöder handkontroll eller inte. Det är en rätt bra start.

Permalänk
Medlem

Tomb Raider var riktigt skönt att lira med handkontroll!

Nya Assassins Creed IV Black Flag är nice med!

Du kan även testa Dark Souls men då får du vara beredd på att bli förbannad, för det spelet är sjukt svårt

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Mycket fina svar här nu har jag och göra i helgen hehe!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Brothers: A Tale of Two Sons

Även Dark Souls om du har tålamod till det. Du kommer bli brutalt mördad om och om igen.

Permalänk
Medlem

Tackar också till alla tips man fått!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Pinnacle Game Profiler fungerar super för spel som inte har "officellt" stöd för kontroll etc. Går i princip göra vad som helst med det. Jag kör med en Playstation-dosa med konverter tillsammans med programmet. Gav 65kr tror jag det var, definitivt värt. Fick inte Xpadder och andra program att funka alls lika bra.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A