AMD A10 7850K BLACK EDITION (Ja / Nej)

Permalänk
Medlem

AMD A10 7850K BLACK EDITION (Ja / Nej)

Tja

Har kollat runt lite på AMD processorer och fick syn på AMD A10 7850K black edition.
blev lite sugen på den. *hihi*
- är den värd att köpa?,
- klarar den av BF4 ? kommer i stort sätt bara spela det.
- vad är nackdelar med den?

Har för närvarande denna processor http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-socket-fm2/amd-a105800k38ghzblack/180753.7077/

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Köp ett grafikkort istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Köp ett grafikkort istället.

.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Behåll processorn du har och köpt ett graffikkort.

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att köpa som jag ser på det, grafikkort istället då det kommer ge dig bra mycket mer prestanda för pengarna, såvidare du inte vill köra på en top-end dator och då är AMD inget alternativ i vilket fall då Intel är ljusår framför AMD på desktop sidan.

R9 290/x är en bra investering för framtiden

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Har grafikkortet GTX 660

Permalänk
Avstängd

Eftersom du har en 5800K redan så är prestandavinsten om du köper en 7850K ca 20-30% beroende på överklockning.
Jag tycker att du istället skall köpa ett Radeon 290, spara ihop till det. Det är ett perfekt grafikkort som håller länge, och om du i framtiden sedan vill byta till en 7850K APU så kommer den kunna köra i crossfire med 290 kortet.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Eftersom du har en 5800K redan så är prestandavinsten om du köper en 7850K ca 20-30% beroende på överklockning.
Jag tycker att du istället skall köpa ett Radeon 290, spara ihop till det. Det är ett perfekt grafikkort som håller länge, och om du i framtiden sedan vill byta till en 7850K APU så kommer den kunna köra i crossfire med 290 kortet.

MVH

Är det denna du menar? http://m.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-pci...

Permalänk
Medlem

vänta lite nu..
Du har ett GTX 660 och fungerande processor, varför vill du köpa ett A10 7850k?
Det lär inte bli väääärldens skillnad.
Vänta ett litet tag, det kanske kommer några mer intressanta processorer från AMD under det kommande året som kan vara värt att uppgradera till.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Avstängd

Ja.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

okej men skulle det gå och spela BF4 med den processorn jag har om jag köper det Readon grafikkortet ?

Tack

Permalänk
Avstängd

Ja, absolut.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag blir lite fundersam, köpte du 5800k eller gtx 660 först? En Ivy bridge pentium ger i de flesta fall bättre spelprestanda än en 5800k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Jag blir lite fundersam, köpte du 5800k eller gtx 660 först? En Ivy bridge pentium ger i de flesta fall bättre spelprestanda än en 5800k.

Köpte båda samtidigt!

Permalänk
Medlem

Om du köper en ny gpu (som jag också rekommederar) så köp inte ett referens 290/290x. Låter som bara fan... Dina öron/grannar/alla kommer tacka dig.
2ex; http://cdon.se/hemelektronik/sapphire/sapphire-radeon-r9-290-...
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290-4gb-ddr5...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem

Betänk också att en nyare Kaveri-CPU kräver ett FM2+ moderkort för att funka vilket TS kanske inte har, vi vet inte för som vanligt är det väldigt svårt att följa de råd vi ger i de klistrade trådarna.

Edit: rättelse, skrev snabbt men fel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Betänk också att en nyare Kaveri-CPU kräver ett AM2+ moderkort för att funka vilket TS kanske inte har, vi vet inte för som vanligt är det väldigt svårt att följa de råd vi ger i de klistrade trådarna.

Nejnejnej! FM2+ ska det vara, inget annat! Vänligen redigera din post!

Skickades från m.sweclockers.com