Permalänk

Flappy bird

Hur länge tror ni att folk kommer att sälja sina mobiler för flera tusen bara för att flappy bird är installerat? Och hur länge kommer folk att köpa dessa telefoner?

Permalänk
Medlem

Är det verkligen folk som köper dem..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Darkboot:

Hur länge tror ni att folk kommer att sälja sina mobiler för flera tusen bara för att flappy bird är installerat? Och hur länge kommer folk att köpa dessa telefoner?

Det är väll inga affärer som går igenom? Jag trodde iaf att folket trollade

Permalänk

Tror inte att det kommer stanna. Finns många idioter som försöker sälja sina Iphone 4 för 500 000:-. Men flappy bird är installerat!

Permalänk

Jag undrade bara för min kompis la ut sin mobil för 17k (5s med flappy bird) och han har lyckats få in några samtal på den :s (vilket jag själv trodde att han skulle få 0 samtal)

Permalänk
Medlem

Är det någon någonstans som har betalat överpris pga. flappy bird?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte stanna kvar, detta gäller även bara mobiltelefoner av märket Apple.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Keeper of Traditions

Betalar man såna priser är man ju rejält bakom flötet, inte bara för att man betalar ett galet pris, utan för att man tror det är enda sättet att få tag på spelet...

Inte för att jag för mitt liv kan förstå vad som är så speciellt med det heller, det finns ju miljoner exakt likadana spel... Internet-hype i all sin ära, antar jag.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkboot:

Jag undrade bara för min kompis la ut sin mobil för 17k (5s med flappy bird) och han har lyckats få in några samtal på den :s (vilket jag själv trodde att han skulle få 0 samtal)

Ojoj. MEN, kom tillbaks när han faktiskt har fått den såld

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk

Det roliga är ju att det fortfarande går att ladda ner. Det gäller bara att känna någon som laddade ner spelet innan det togs bort Så finns de under köpta appar när personen loggar in på telefonen xD

Permalänk

http://www.blocket.se/vasternorrland/IPhone_5_Flappy_Bird_sup...

Flappy bird finns att ladda ner om man har jailbreakat.
Det är faktiskt otroligt att se hur mycket folk som annonserar ut sina telefoner på blocket med flappy bird hur många köpare tror dem att det ens finns i Sverige?

Permalänk
Medlem

Föredrar generation2 annars: här är flappy doge! http://www.dogetek.co/game/

Permalänk

Varför skulle en telefon vara värd mer för att den har ett gammalt spel installerat? Fattar inte grejen eller "skämtet".

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bobcat031:

Haha helt seriöst!?

Det är faktiskt tragiskt att se hur mycket folk som annonserar ut sina telefoner på blocket med flappy bird hur många köpare tror dem att det ens finns i Sverige? dårar!

Jag har mailat honom och frågat om han inte kan tänka sig att gå upp i pris lite, jag tycker det var för billigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4nsson:

Varför skulle en telefon vara värd mer för att den har ett gammalt spel installerat? Fattar inte grejen eller "skämtet".

Det är den förståss inte. Speciellt inte eftersom vem som helst kan installera det på en jailbreakad telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag har mailat honom och frågat om han inte kan tänka sig att gå upp i pris lite, jag tycker det var för billigt.

haha, lätta på lädret och visa vem som är sveriges stekare nummer 1

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Haha, förut var det vaska, sen kom sabrering, sedan kom ampa (karatefylla: man skär av sig en arm för man är så jävla rik waaaooh!) och nu har vi fappa! (som kan misstolkas som något unga killar bruka göra framför datorn, även vuxna män)

Är det något mer som jag har missat?

Permalänk

Kan inte förstå att man får tanken äns och ladda ner flappy bird på android äns :S jag kollade en bild i 1 sek, sen sa jag: ok? skit. En bild säger mer än 1000 ord

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Kan inte förstå att man får tanken äns och ladda ner flappy bird på android äns :S jag kollade en bild i 1 sek, sen sa jag: ok? skit. En bild säger mer än 1000 ord

Your grammar hurts my brain.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det här är nog det roligaste jag sett på länge: http://flapmmo.com/

Vem kommer på allt egentligen?

Permalänk
Medlem

Ett kasst spel, så förstår varför det togs bort.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Haha helt seriöst!?

Det är faktiskt tragiskt att se hur mycket folk som annonserar ut sina telefoner på blocket med flappy bird hur många köpare tror dem att det ens finns i Sverige? dårar!

Så desperat.

Permalänk
Skrivet av Darkboot:

går ju dock att installera flappy bird på en ojailbreakad iphone med någon special version av itunes eller vad det nu var, läste det på ownedcore men spelet är inte specielt bra så bara onödig hype om du frågar mig ;|

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

funderar på att lägga en beställning på 10000 android telefoner, gå in på någon torrentsite, ladda ner apk, installera skitspelet och bli miljonär.. hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

funderar på att lägga en beställning på 10000 android telefoner, gå in på någon torrentsite, ladda ner apk, installera skitspelet och bli miljonär.. hmm

Varför torrentsite? Spelet är gratis o knappt 1MB.

Kör på. Glöm inte att uppdatera oss med hur det går för dig.

Permalänk

http://deidealewereld.vier.be/vladibird/

Finns ju en ny variant speciellt för Sochi... Gillas?
På andra försöket fick jag iaf 25, det här är lättare