Mycket konstigt som händer nu?

Permalänk
Medlem

Mycket konstigt som händer nu?

Har sedan senast patchen häromdagen upplevt flertalet gånger att flares från helis hjälper inte alls och smokescreens i tank eller LAV hjälper inte. Dom låser och träffar ändå.

Vidare har jag fått min LAV sprängd på 2 träffar från en tank (händer tyvärr ALDRIG mig när jag kör tank, då verkar LAVs snarare tåla 4-5 träffar). Själv kan jag skjuta 5 RPGs på en LAV (vinkelrätt i arslet på den) utan att den sprängs, visst en började reparera efter 3:e träffen men ändå).

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk

Precis känns som man själv skjuter gummi kulor. Jag kan möta head to head med en tanks där jag träffar förs och får in tre träffar men jag dör bara efter två från fienden.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Tanken hade troligen He och staff shell. Kan kännas som två träffar...
Staff shell aka no skillz

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibben:

Tanken hade troligen He och staff shell. Kan kännas som två träffar...
Staff shell aka no skillz

Kan kännas som 2? Han laddade ju om emellan - även om det gick sjukt fort att ladda om (såg inte att han hade autoloader upgrade vald)

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Har sedan senast patchen häromdagen upplevt flertalet gånger att flares från helis hjälper inte alls och smokescreens i tank eller LAV hjälper inte. Dom låser och träffar ändå.

Beror på situation. Om raketen/javelin redan har riktning mot din tank så hjälper inte smoke screen, du måste flytta på dig också. IR eller active protection hjälper bättre.

På helis vet jag inte. Tycker det är lite slumpmässigt om man blir träffad eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Kan kännas som 2? Han laddade ju om emellan - även om det gick sjukt fort att ladda om (såg inte att han hade autoloader upgrade vald)

Kan också varit någon som slängt C4 på dig som han sen sprängde. Men kör dom med staff shell och utnyttjar reloadbuggen kan det gå väldigt snabbt att döda folk. Krävs med än två skott dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Beror på situation. Om raketen/javelin redan har riktning mot din tank så hjälper inte smoke screen, du måste flytta på dig också. IR eller active protection hjälper bättre.

På helis vet jag inte. Tycker det är lite slumpmässigt om man blir träffad eller inte.

Tyvärr tycker jag det är omöjligt att skjuta ner helis (utom med mobile AA). Brukar försöka låsa så länge att dom blir stressade och släpper flares för att då vänta några sekunder och sedan skjuta - men det är sällan man kan låsa så länge. När man sedan träffar räcker det ju ALDRIG men en träff utan dom flyger glatt vidare. Så fort jag själv sätter mig i en heli (sämsta piloten BF någonsin skådat) så blir man ju nerskjuten med en träff tämligen omgående.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Kan också varit någon som slängt C4 på dig som han sen sprängde. Men kör dom med staff shell och utnyttjar reloadbuggen kan det gå väldigt snabbt att döda folk. Krävs med än två skott dock.

Fast samma lirare sprängde mig 2ggr i samma match med extremt få träffar. Har svårt att tro att någon båda gångerna kunnat smyga sig på. Ifrågasatte det i chatten och blev bannad från servern Rapporterade honom till EA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har provat själv nu på testbanan och det krävs ungefär 3 sabot och 1 staff för att spränga en tank eller LAV. Då är dom tomma UTAN någon Active Protection/Armor osv. J*vligt intressant att han kunde spränga mig på 2 respektive 3 träffar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Ifrågasatte det i chatten och blev bannad från servern Rapporterade honom till EA.

Jaha du är en av dem -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Har provat själv nu på testbanan och det krävs ungefär 3 sabot och 1 staff för att spränga en tank eller LAV. Då är dom tomma UTAN någon Active Protection/Armor osv. J*vligt intressant att han kunde spränga mig på 2 respektive 3 träffar.

Från vilket håll och var träffade du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Från vilket håll och var träffade du?

90* i sidan. Ska sätta mig ikväll och testa olika typer av ammo och räkna träffarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Jaha du är en av dem -.-

En av dom som spelat tillräckligt mycket för att upptäcka när något avviker mycket från det vanliga ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

En av dom som spelat tillräckligt mycket för att upptäcka när något avviker mycket från det vanliga ja.

En som tror att alla som är bättre än en själv är hackare? Du spelar ett extremt buggigt spel. Acceptera att konstiga saker händer.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

En som tror att alla som är bättre än en själv är hackare? Du spelar ett extremt buggigt spel. Acceptera att konstiga saker händer.

Nej, jag inser också att andra kan vara bättre och råkade vara i den bättre hälften av spelarna på mitt lag när jag blev bannad...

När konstiga saker upprepade gånger händer mot samma motståndare är det något som är galet. En gång = bugg eller tillfällighet. Flera gånger = sannolikt något som är skumt. Speciellt när det handlar om saker man omöjligt kan återskapa själv (eller någonsin gjort) trots att man har alla unlocks för tanks & LAVs osv. Skills KAN INTE göra att du behöver hälften så många träffar t ex. Vi sköt på varandra i stort sett head to head t ex. Att han hade 76% vehicle health när jag träffat honom 2ggr är också minst sagt märkligt.

Sådär, då har jag härjat lite på testbanan, 90* från sidan, avstånd 85m, tank vs tank:

Ammo Träffar
Sabot Shell 4
Staff Shell 4
HE Shell 3
Guided 4 Lååååååång tid för omladdning efter andra skottet... I princip obrukbart om man inte växlar till annan ammo
AP Shell 4

Snabbaste kombo verkar vara Staff + Sabot och växla däremellan. Krävs 4 träffar men laddar om fort. Dock lär det krävas fler träffar om andra tanken har olika typer av skydd.

Visa signatur