Behöver verkligen hjälp ang skapa egen csgo server

Permalänk

Behöver verkligen hjälp ang skapa egen csgo server

TJenare, nu är det så att jag följt massor guider och videor på youtube ang skapa egen csgo server.
jag får allt installerat osv. men det vägrar starta, när jag startar servern så kommer engine error upp.
något ang en Dll fil. och i cmd står det server is hibernating.

finns det någon här som har riktigt bra kunskap och nuvarande har en egenhostad server ?
för skulle gärna vilja ha direkt hjälp. typ lärare stil.

finns det något speciellt man måste ha? typ OS? kör med windows 2008 server r2,

skulle uppskatta om någon kunde göra en 123 stegs guide. av egen erfarenhet som funkar.

som tack för hjälpen så kan du få en Mafia 2 cdkey, har en hel bunt som jag inte har användning utav.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

Ingen felkod som dyker upp som man kan söka på?

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Permalänk

inga felkoder som jag kan se

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk

nej det funkar ej tyvärr, redan testat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använder du dig av Steamcmd?
Edit: Ifall du gör det, har du gjort ett text dokument som heter steam_appid.txt med numret 730 i mappen där du har servern?

Permalänk

det funkar ej :S

Skrivet av Sweam:

Använder du dig av Steamcmd?
Edit: Ifall du gör det, har du gjort ett text dokument som heter steam_appid.txt med numret 730 i mappen där du har servern?

Visa signatur

Permalänk

man skall väl inte lägga steamcmd i srcds mappen va ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vänta, hur menar du nu?
Edit: Har du gjort en bat fil som du startar servern med?

Permalänk
Medlem

Ser mappen som du startar servern ifrån någorlunda ut såhär? http://imgur.com/i1bPi3t

Permalänk

ja den ser ut sådär

ja har gjort en bat fil, ja som det står

srcds -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_custom +map de_dust2
rätt eller fel _?

Skrivet av Sweam:

Ser mappen som du startar servern ifrån någorlunda ut såhär? http://imgur.com/i1bPi3t

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min är istället för mg_custom "mg_bomb" men du kanske har gjort en cusom mapgrupp

Permalänk

även om jag ändrar så funkar det ej, kommer fortfarande upp hibernating :S men din server funkar prima eller? kan ej fatta vad som hänt med min :S

Skrivet av Sweam:

min är istället för mg_custom "mg_bomb" men du kanske har gjort en cusom mapgrupp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej inte jag heller :/

Permalänk

att dem inte bara har något som funkar direkt :S följt så många guider, varför går det inte bara :S

har man missat något eller :S

Skrivet av Sweam:

nej inte jag heller :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har du följt guiden här? https://developer.valvesoftware.com/wiki/Counter-Strike:_Glob...
Ifall du har det så testa att göra det igen från början