Söker ett gaming headset med 7.1 kanals ljud och med bra bas!

Permalänk
Medlem

Söker ett gaming headset med 7.1 kanals ljud och med bra bas!

Tjenna!

Jag söker ett gaming-headset med bra bas och har 7.1 kanals ljud!*

Jag är väldigt kritisk när det gäller ljud, jag vill ha vad jag betalar för med bra kvalitet, 7.1 kanals ljud och förövrigt ett med extraordinär bas!
Eftersom att man inte kan bara gå in i affärer och testa det headset man har kollat på har jag kollat runt lite på internet och forum men aldrig fått något direkt svar. Lägg det på minnet att jag vill ha bra bas i mina lurar likaså!

Jag är smått intresserad av att köpa "Razer Kraken 7.1 surround", "Razer Tiamat 2.2" eller alternativt corsair vengeance 1500v2.

Dela med er av eran erfarenhet! Och ge mig tips, det skulle uppskattas!

Budgeten ligger på 1200kr

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk
Medlem

Har du tittat på Logitech G35? Har själv ett sådant, grymt nöjd! Stora, sköna kåpor, svinbra böjbar (och även uppfällbar) mikrofon, 7.1 med switch för 2.1, customizable macro-knappar på vänster kåpa.

I fullo är G35 ett grymt headset med extremt skön design, remmenderad starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Har du tittat på Logitech G35? Har själv ett sådant, grymt nöjd! Stora, sköna kåpor, svinbra böjbar (och även uppfällbar) mikrofon, 7.1 med switch för 2.1, customizable macro-knappar på vänster kåpa.

Har kollat en del på detta också! De säger att fake-skinnet på hörlurarna efter ett x antal månader börjar flagna av och att de känns väldigt plastiga.. Men logitech vet jag att dem gör bra headsets, speciellt med 7.1. Men hur fungerar basen? Alltså om man exempelvis lyssnar på dubstep/house?

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk
Medlem

Du råkar inte vara intresserad av hur de andra registren låter...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helling:

Tjenna!

Jag är väldigt kritisk när det gäller ljud, jag vill ha vad jag betalar för med bra kvalitet, 7.1 kanals ljud och förövrigt ett med extraordinär bas!

Budgeten ligger på 1200kr

Om jag får säga det själv så känns din budget för låg, om du nu är mycket kritisk till bra ljud.. Hade jag haft mina fötter i dina skor, skulle jag nog avvaktat och köpt något i denna prisklassen: http://www.siba.se/product/16667004/g930-wireless-gaming-headset?gclid=CM7D8Z3z0r0CFcICcwodzaQAXg. Är själv väldigt skeptisk vad gäller headset generellt, men detta headset överraskade mig iallafall!

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-headsetg...

Där har du en guide för massa headsets med olika priser. Kolla igenom den innan du bestämmer dig för nått.

Permalänk

Får man fråga varför du är ute efter just 7.1 lurar, varför duger inte stereo?

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Skrivet av Helling:

Har kollat en del på detta också! De säger att fake-skinnet på hörlurarna efter ett x antal månader börjar flagna av och att de känns väldigt plastiga.. Men logitech vet jag att dem gör bra headsets, speciellt med 7.1. Men hur fungerar basen? Alltså om man exempelvis lyssnar på dubstep/house?

Kan inte hålla med Belzer att Logitech headset ska vara bra, det har lagt för mycket tid på utseendet och missat totalt på ljudfronten.. Har testat G35 (fick den av en vän) och kan inte säga att sämre lurar får man leta efter. För mig var de helt obalanserade på huvudet, huvudbandet har för mycket vikt så lutade jag mig framåt gled de av direkt. Fick 50% av gångerna hålla på att starta om applikationerna/spelen för att det blev strul med ljudet varje gång jag anslöt G35:orna. Och sen ljudet är inget att hänga i granen, väldigt tunnt och instängt. Det enda positiva med G35 är mute funktionen på microfonen när man viker undan den.

Förstår inte heller vad man ska ha 7.1 ljud på ett headset?! du har ju bara två öron så mer högtalare än 2 högtalare tillför inget när du har dem sittandes direkt på huvudet. Skulle snarare se det som en försämring då du får mindre och klenare högtalare om alla små högtalare ska trängas ihop i ett par hörlurar. Om du prompt vill ha det för positionering och liknande i spel så funkar det lika bra med stereo lurar (kika på Virtual barbershop på youtube som exempel) och låta mjukvara simulera det, då har du sen mer nöje av dem när du lyssnar på musik eller liknande.

Jag skulle säga skaffa ett par billigare instegs hifi hörlurar och en Modmic från Antlion. ex på lurar ATH-M50, ATH-A700 från Audio-Technica eller Bayerdynamics DT 770 Pro. Kör själv med ATH-A700 och de är mycket trevliga för långa spel sessioner. Alternativt om du har budget för det så börjar ATH-AG1 upp i butiker nu, de är i stort sätt ATH-A700 i designen men med microfon, dessa kostar dock ca $280.

Permalänk
Medlem

Razer Tiamat 7.1 är grymt bra enligt mig. Dock så måste du ha ett bra ljudkort om du ska kunna använda det till 100%.

Permalänk
Medlem

Satsa på ett seriöst stereo-headset istället. Helst Qpad eller Sennheiser. Skippa Steelseries, Logitech och Razer-plast.