Onkyo TX NR717 problem

Permalänk
Medlem

Onkyo TX NR717 problem

Hejsan, jag har en Onkyo TX NR717 som jag har lite problem med. För att få apparna på min TV "samsung smart 3D tv" att spela upp ljudet via Onkyo:n så måste RIHD vara påslaget om jag vill använda ARC funktionen istället för att använde en optisk kabel imellan tv:n och förstärkaren. Och med RIHD på så funkar det jättebra. Men när RIHD är på så får förstärkaren för sig att starta mitt i natten och börja spela upp ljudet från digitalboxen (Telia digital tv).

Så om ni har en lösning på mitt problem så får ni gärna berätta

Mvh Victor

Permalänk
Skrivet av VictorBF:

Hejsan, jag har en Onkyo TX NR717 som jag har lite problem med. För att få apparna på min TV "samsung smart 3D tv" att spela upp ljudet via Onkyo:n så måste RIHD vara påslaget om jag vill använda ARC funktionen istället för att använde en optisk kabel imellan tv:n och förstärkaren. Och med RIHD på så funkar det jättebra. Men när RIHD är på så får förstärkaren för sig att starta mitt i natten och börja spela upp ljudet från digitalboxen (Telia digital tv).

Så om ni har en lösning på mitt problem så får ni gärna berätta

Mvh Victor

Nu minns jag inte riktigt hur det funkar, och min Onkyo är på service, så kan inte se efter. Men, går det inte att stänga av RIHD för enskilda HDMI-portar?
Annars kanske det går att stänga v i digitalboxen?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Redan kollat i digitalboxen och där går det inte. Får auto på allt när jag slår på RIHD och kan inte ändra nått =(