Få fart på Roland CAMM-1 PNC-1800 Vinyl Plotter

Permalänk
Medlem

Få fart på Roland CAMM-1 PNC-1800 Vinyl Plotter

Tjenare!

Jag har en Roland CAMM-1 PNC-1800 Vinyl Plotter som jag nu har försökt, till och från det senaste året, sparka igång med ett par olika program och diverse datorer.

Lite Historia:

Farsan köpte plottern ny -90 till reklamfirman som han hade då.
Den rullade felfritt fram till 2003 då farsan lade ner firman och plottern togs ur bruk.
Då tog min farbror över plottern och använde den ?till och från? fram till i höstas 2013 då min farbror gick bort.
När jag och farsan skulle få hämta tillbaka plottern stod den på vinden och vi vet inte varför eller hur länge den stått där.
Farbrodern hade visst haft problem med plottern, vad vet jag inte.

Dold text

Originaldisketterna finns kvar men disk 2 av 2 vill formateras så fort den stoppas i. Programmet där heter Whisqu som vad jag förstår är gjort utav svenska SignCut

Problemet
Är att Plottern inte fått någon kontakt med någon utav datorerna jag använt oavsett skärprogram.

-Testversion av Nya SignCut
-SignTools 4 Demo till Corel Draw

Jag använder Windows XP Home Ed. då enligt farsan plottern ska har rullat med det operativsystemet tidigare.
Jag har installerat drivrutiner till Plottern härifrån

Någon som har erfarenhet av något liknande?

EDIT: Jag har vait i kontakt med SignCuts support 2 gånger och bägge gångerna när jag fått dom och fatta vad problemet är slutar som svara ?!? Dom är väldigt trevliga men sen då?

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Jag har en Roland CAMM-1 PNC-1800 Vinyl Plotter som jag nu har försökt, till och från det senaste året, sparka igång med ett par olika program och diverse datorer.

Problemet
Är att Plottern inte fått någon kontakt med någon utav datorerna jag använt oavsett skärprogram.

Hur gick det med skäraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coloeus:

Hur gick det med skäraren?

Tyvärr inget vidare. Skrotad för längre sedan.
Men tack för lite nostalgi

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"