hackiga bollar i photoshop 7.0

Permalänk
Medlem

hackiga bollar i photoshop 7.0

När jag gör en boll eller ett klot av trådstruktur i photoshop 7.0 här hemma så blir linjerna hackiga men om jag gör det i skolan på exakt samma sätt med samma inställningar så blir dem släta och fina, enda skillnaden är att vi har photoshop 6.0 i skolan.
Varför blir det sämre kvalite på linjerna när jag har en nyare version här?
Är det någon inställning jag glömt ändra eller något sånt eller är det bara så att 7an är sämre än 6an på att göra klot?

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

vad menar du med "trådstruktur"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekka
vad menar du med "trådstruktur"?

så det ser ut som om klotet är gjort av trådar...
man kan göra en ny bild... gå in på filter--->sketch--->halftone pattern och göra linjer där sen kan man gå in på spherize och göra dem till ett klot så blir det en trådstruktur på klotet

Visa signatur

but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

är det int ebara att öka kontrasten då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekka
är det int ebara att öka kontrasten då?

nej inte om du menar den man ställer in när man gör strecken för den är på max

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kör en gaussian blur på det och sen levels (måste göras i channels).