God kväll där ute i den varma sommaren. Det är nu dags för mig att uppgradera mig lite i form utav ett nytt moderkort, processor, grafikkort och minnen. Nätagg, SSD, lagringsdisk och chassi har jag redan liggandes. Budgeten ligger på 5000, ser gärna att det blir något billigare dock
Är det värt att skaffa AMD prolle(främst av budgetskäl) eller är det bara intel som gäller nu för tiden? :>
Det jag främst vill kunna göra är att spela saker som Dayz, nya wow expacen, samt kommande singleplayer spel på okej inställningar. Behöver absolut inte kunna maxa något. Uppgraderingsmöjligheter för framtiden vore också bra, men inget krav.
Tack på förhand. Eventuella stavfel och liknande bjuder jag på
Förstår inte varför OS kommer på fråga när jag inte frågar om det men men, givetvis har jag OS. Chassit jag har är ett Fractal define R3, så här står det på hemsidan : * M/B compatibility: Mini ITX, Micro ATX and ATX
ok, sry..bara det att 20% av dom som frågar här som uppger allt som vi som svarar bör veta....o har man byggt hundratals korgar o lagt ner tid o sen får till svar . . " men behöver ju OS också" o då har gjort allt o onödan.. . . så sry om jag hellre frågar för mycket än att göra korgar helt i onödan.
ok, sry..bara det att 20% av dom som frågar här som uppger allt som vi som svarar bör veta....o har man byggt hundratals korgar o lagt ner tid o sen får till svar . . " men behöver ju OS också" o då har gjort allt o onödan.. . . så sry om jag hellre frågar för mycket än att göra korgar helt i onödan.
Okej då förstår jag, lite surt att försöka hjälpa folk för att sedan få reda på att dom utelämnat info Tack för hjälpen förresten, men vilket av paketen skulle du säga är mest framtidssäkert?
Svårt att säga..paket ett är lite snabbare idag pga sitt snabbare grafikkort. .
Men paket två har en något snabbare CPU som dessutom kan klockas upp lite när datorn börjar bli seg om nått år. . du bör köpa en bättre CPU kylare innan du börjar klocka dock..
Så paket två har ju en fördel där. . men det är lite svårt att säga, ja personligen hade nog gått på paket ett ändå o fått bra prestanda just nu. . . .det där med framtids säkert är svårt att uppnå, men visst en snabb klockbar CPU överlever några grafikkortsbyten.
Så känner du att du vill byta till snabbare grafikkort om 2år o då klocka upp CPUn lite så är paket två ett bättre val
Vill du ha så snabb som budget tillåter nu..ta paket ett