Köpa GTX 770 eller vänta tills 800 serien.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det helt beror på vad du har idag. Har du ett kort du är nöjd med och kan spela med tills 800 serien kommer ut? Ja då kanske du kan vänta. Men om du nu har ett gammalt kort som du måste köra på low med eller inget kort alls så rekommenderar jag dig att köpa ett 770 för det finns alltid något nytt någon månad framöver man kan vänta till. Har man redan något bra och det som finns idag är lite skillnad på så kan man vänta, men ibland är det lika bra att köpa direkt(Tänkt att man har ett 680(som är ett 770, ja ny som tjafsar 770 är ett rebrandat 680. Att säga att 770 inte är ett rebrandat 680 är att ljuga) och vill köpa nytt kort. Då kan det vara värt att vänta tills att 800 serien kommer ut då skillnaden inte är så gigantisk till 7xx serien. Men sitter man på ett kort från tidigare serier så är det helt klart värt att köpa idag)

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, inlägg sammanfogade*

Var trevliga och hjälp TS istället för att attackera andra.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...