Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Aj aj aj. Diablo normal tog mig. Min merc hade inte en chans och jag stred länge och tappert men föll till slut.

Kul sätt att spela på med guffa rules på riktigt. Spelet får en annan nerv än om man kan farma

Hej man!

Det gläder mig verkligen att höra. Jag håller såklart helt med. Det får en att komma in i spelet på ett helt annat sätt. Diablo är riktigt svår bitvis. Kommer man i otakt så ryker mercen om och om igen

Bara get back in the saddle. Jag är 2/3 igenom act 2

Det går riktigt bra och Valas syster BloodFrost ska få sin hämnd på Baal. 3 gånger om!

Skulle rekommendera magic arrow builden på normal dock. Jag har en riktigt bra grej på gång nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Hej man!

Det gläder mig verkligen att höra. Jag håller såklart helt med. Det får en att komma in i spelet på ett helt annat sätt. Diablo är riktigt svår bitvis. Kommer man i otakt så ryker mercen om och om igen

Bara get back in the saddle. Jag är 2/3 igenom act 2

Det går riktigt bra och Valas syster BloodFrost ska få sin hämnd på Baal. 3 gånger om!

http://joshfults.com/wp-content/uploads/2014/01/Back-in-the-saddle.jpg

Skulle rekommendera magic arrow builden på normal dock. Jag har en riktigt bra grej på gång nu

Jag skulle nog hålla med. Magic arrow och freezing arrow. Multi spred lite för mycket.

Mina resist var inte top notch + att jag inte pumpade liv som jag borde gjort. Liiiiiite för naiv

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

Hehe det är död att bli naiv på hard core. särskilt hos diablo

ett tips är att spara gem shrines tills du hittar första topazen. man behöver få upp mfen så gott det går. om du inte redan körde det

tricket med diablo är att cirkla runt tills mercen får ett bra läge. life tap är ett måste i off handen

sen tar man och chippar bäst man kan på hans skada och håller sig långt ut i skärmen så man hinner springa undan mot röda blixen. man drar sen den bort från mercen bäst det går men inte för mkt så att han springer efter dig. du vill hålla dig på avstånd men se till att mercen hela tiden anfaller

Permalänk
Medlem

ps. resist måste vara 75 minst i eld och lightning. hans röda e häflten phys så lite damage reduction skadar inte

du byter bara till mf gear när han har sista kvar

Permalänk
Medlem

I en värld full av politik, rävspel och fula tricks så är vår tråd en sån underbar oas i den stora öknen

att komma in och läsa och skriva och längta tills man får den där timmen över och nita lite demoner och rädda världen från att ondskan ska ta sig ur cyber space

det är för härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

I en värld full av politik, rävspel och fula tricks så är vår tråd en sån underbar oas i den stora öknen

bara för härligt inlägg!

-you made my day!

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

grabbar, det har varit lite paus i skrivandet och lär förbli så tills jag kommit lite längre. jag är snart klar med act 3 normal

Permalänk
Medlem

tar en chansning här men skulle vilja be lite cyber folks om hjälp med en sak och ni kan ofta betydligt mer än mig om sånt. ska köpa en julklapp till en polare som är supersmart och tänkte ge honom en bunte svårlösta problem-såna chain puzzles typ. som man ska lirka och ha sig

Det bästa jag hittar är nåt som heter hanayama och de är nog rätt stora på det men jag misstänker att han behöver ännu mer avancerat för att få en utmaning. med andra ord; jag behöver de svårasta såna chain puzzles marknaden kan erbjuda och kanske svart marknad till och med : )

nån här som skulle kunna göra mig en solid och tipsa om nåt ni vet i denna formen eller gräva fram nåt rikigt galet svårt i mån av chain puzzles? vore skitschysst. tackar ödmjukast på förhand

pris max 500 svenska (helst)

/ Guff

Permalänk
Medlem

Jag försökte spela lite men intresset svalnade innan första acten var över. Jag har definitivt blivit för gammal för spel. Har inte samma energi som när jag var yngre, trött hjärna. Man måste vara skärpt om man ska överleva i Diablo vilket jag inte är. Får läsa här lite då och då. Det jag spelar är Company Of Heroes 2 någon gång ibland

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ahh that long climb back to the top

e på nightmare nu i alla fall. har inte mkt tid att lira sen en tid tillbaka

har börjat använda mic vid stream sessions dock. detta efter flertal önskemål

Permalänk
Medlem

Nice! Vad spelar du som? Amazon igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Nice! Vad spelar du som? Amazon igen?

Ja:)))

Permalänk
Medlem

Synd att du la ner all den energin på att döda andy med din merc utan att något bra.

Roligt att se hur du spelar. Har lite frågor som du gärna får svara om du har tid/ork.

Hur kommer sig att du aldrig har arrows på dig? Spelar egentligen ingen roll då du använder magic arrow, men du slänger aktivt ut arrows du råkar plocka upp...
Är det så att du inte råkar skjuta vanliga pilar med vänsterknappen eller något sådant?

Lästa dina guffa rules på förstasidan, får du respecca enligt dina regler? (hos akara)

Ser att reglerna inte godkänner p8 på norm/nightmare och sedan p1 på hell. Kör du p8 hela vägen, eller p1 hela vägen?

Vilka tidigare klasser har du kört detta med i d2?
Tycker mig se att du lyckats med en paladin och en barbar. Vilka tänker du köra efter amazonen? (om någon)

Någon anledning till att du nu kör amazonen nu, och planer på andra klasser i framtiden?

En sista fråga angående hur du siktar, det verkar som att du siktar allting manuellt.
Vet du att man kan få spelet att fortsätta skjuta på en gubba du valt genom att:
- hålla musen över gubben så att du ser dennes liv och namn.
- klicka och hålla attackknappen (i ditt fall är magic arrow på högerknappen) och därefter inte släppa upp knappen.
- då kan du röra musen hur du vill/monstret kan röra sig hur det vill, och din gubba fortsätter att sikta på den.
Du kanske kände till det men siktar varje skott manuellt för att få en diablo 1 feeling till spelet?

Permalänk
Medlem

Gillar din post massor o ska svara såfort jul-släktfirandet har coolat ner sig

Permalänk
Medlem

Synd att du la ner all den energin på att döda andy med din merc utan att något bra.

--Sant det var lite störigt men med denna taktiken så lönar det sig i slutändan

Roligt att se hur du spelar. Har lite frågor som du gärna får svara om du har tid/ork.

--Kul att du gillar det! Absolut. Ska svara bäst jag kan

Hur kommer sig att du aldrig har arrows på dig? Spelar egentligen ingen roll då du använder magic arrow, men du slänger aktivt ut arrows du råkar plocka upp...
Är det så att du inte råkar skjuta vanliga pilar med vänsterknappen eller något sådant?

--Precis. När min förra gubbe dog så var det för att jag blev instängd av flera tentakler hos Baal. Jag försökte springa iväg men normal attack aktiverades pga vänsterklick som fick dem i sikte. Har man den inaktiv så säger den ifrån och i värsta fall så springer karaktären inte men animationen verkar vara kortare. Jag körde ju utan life leach då jag hade life tap i off handen men den visade sig dessa vara immuna mot så därför blev det avgörande att jag blev fast i attack animationen. Jag provade att sätte trow attack här men den går tillbaka till normal attack såfort man körde weapon swap

Lästa dina guffa rules på förstasidan, får du respecca enligt dina regler? (hos akara)

--Ja, absolut men det blir lite klurig när man har sparat en ifrån en annan difficulty. Man måste då offra sin ground stash eller rensa för att kunna save-a, gå ur spelet och sen gå tillbaka och sen starta igen där man var. Det är ofta komplicerat

Ser att reglerna inte godkänner p8 på norm/nightmare och sedan p1 på hell. Kör du p8 hela vägen, eller p1 hela vägen?

--Man får lov att byta men den man väljer måste man köra hela tiden därefter

Vilka tidigare klasser har du kört detta med i d2?
Tycker mig se att du lyckats med en paladin och en barbar. Vilka tänker du köra efter amazonen? (om någon)

--Det stämmer. Paladin och Barbar har jag klarat det med. Det finns en tidigare tråd där Paladinen tas upp. Vill minnas att Barbarens försök började i denna tråden. Jag skulle tro att jag forstsätter så småningom ifall jag lyckas med Amazonen. Känns som Druiden är en lågoddsare vad gäller vilken nästa blir

Någon anledning till att du nu kör amazonen nu, och planer på andra klasser i framtiden?

--Amazonen var helt enkelt den som kändes mest attraktiv. Lustigt med tanke på att jag normalt sett ogillar att spela med kvinnliga karaktärer. Kan vara att hennes skills och vapen intresserar mig som en kontrast mot hur paladinen var och sen barbaren. Rent spontant vore det kul att klara det med alla men det kommer att ha att göra med hur det ser ut med mitt liv i stort: tid, jobb, sug, flickvän etc. Jag är singel nu så det finns mer tid och energi över men större delen av de senaste 15 åren har jag varit i relation så jag tänker att förr eller senare är jag i relation igen och jag tänker försöka hålla diablo 2 på ett minimum när jag är i relation igen. man får heller inte glömma att spelar man som jag gör så är det väldigt bundet till suget. det räcker inte med att ha tid. man måste verkligen komma in i det.

En sista fråga angående hur du siktar, det verkar som att du siktar allting manuellt.
Vet du att man kan få spelet att fortsätta skjuta på en gubba du valt genom att:
- hålla musen över gubben så att du ser dennes liv och namn.
- klicka och hålla attackknappen (i ditt fall är magic arrow på högerknappen) och därefter inte släppa upp knappen.
- då kan du röra musen hur du vill/monstret kan röra sig hur det vill, och din gubba fortsätter att sikta på den.
Du kanske kände till det men siktar varje skott manuellt för att få en diablo 1 feeling till spelet?

--ja. jag är medveten om detta men använder det sällan. det är om det är sista biten av en boss kanske som exempelvis 3e ancients. saken är att när monster dör så blir det ett hack och förlorad attack-tid om du dödat det genom att hålla inne knappen. ibland på normal och nightmare kan detta vara ödesdigert, att förlora den stunden dvs men framförallt på hell där saker är så galet avgörande mdd förlorad tid. det finns fler aspekter. en är att jag tappar inlevelsen om jag håller inne knappen. det sätter mig i ett sorts passivt "titt på" mode och det är farligt för spelet riskerar att upplevas som monotont om man inte har rätt mind set. risken är dels att man tappar den där edge känslan med blixtreaktioner men även att det skulle kunna bli tråkigt och det suger dels för spelupplevelsen men ökar även risken att dö. därav bland annat så känner jag att det är bättre att klicka konstant

stort tack för dina tankar!

God fortsättning!

Permalänk
Medlem

ohh vad jag blev sugen på att plocka fram diablo2 igen nu när allt lugnat ner sig efter flytten och julstöket och göra ett försök att nita Ancients hell och avsluta äventyret med paladinen! Det största hindret är att det inte är lockande att spendera timmar? på att försöka köpa en stav med teleport först...

Permalänk
Medlem

@lanbonden:

Det förstår jag : )

Jag har hittat manald heal ringen, noz kanu eller vad den heter, amuletten med massa fire och annat gött men framförallt vad som är kul är att jag hittat 3 set av sigons. bälte handskar och skor

har hittat en hel del andra gröna men inte något som jag lär kunna ha större nytta av. aldurs mace dock..den är alltid bra. hittade även whanins bälte

ska göra ett runord med shael ko nef tror jag. saknar shael och ko dock men dessa brukar man kunna hitta

annars har jag +4 passive skills/skills så med min level 17-18 valkyrie och skill shrine så kommer hon upp i schyssta nivåer för att vara act 2 nightmare

mkt fokus på mf och att hitta bra grejer för resten av resan

några tombs kvar sen nightmare duriel nästa

Permalänk
Medlem

Wow, så det har hänt en hel del de senaste dagarna. Julhelg och nyår är över och det fanns lite tid för spel. Jag är precis klar med diablo på nightmare och står redo för act 5

En kul sak hände igår. Den 100:e följaren klickade sig in i min cyberspace : ) yeeeeeah : )

Jag passar på att länka upp bilder på lite coola finds som jag har planer för eller sparade för att det kan komma ett läge för föremålet/en

Update på väg(utrymme för vissa smärre skillnader i % på de jag hittade):

Permalänk
Medlem

Sigons-gage.gif Sigon's Gage
Gauntlets 12-15 Defense
24 Durability
60 Str Required
20 to Attack Rating
10 to Strength Wearing 2 Items: 30% Increased Attack Speed Sigons-sabot.gif Sigon's Sabot
Greaves 12-15 Defense
24 Durability
70 Str Required
20% Faster Run/Walk
40% Cold Resist Wearing 2 Items: 50 to Attack Rating
Wearing 3 Items: 50% Better Chance of Getting Magical Items Sigons-wrap.gif Sigon's Wrap
Plated Belt 8-11 Defense
24 Durability
60 Str Required
20% Fire Resist
20 to Life Wearing 2 Items: 2 Defense per Clvl *

har även dessa tre. det är i själva verket dessa jag använder nu. bra attack speed, movement speed och rätt bra resists. får en del via denna(se nedan) och några rare rings också. chesten är MF. jag har såklart en del resists och annat gött via charms

Permalänk
Medlem

jag är på knappt 100 i styrka ny så bältet får vänta men planen är nog att försöka byta ut mot det bältet, mot black face och cleglaws bracers

detta skulle ge mig schysst lightning absorb, schyssta möjligheter för väldigt bra resist i lightning, 45% slow effect och knockback

det är min plan men den har hål i och med hells feta resist penalty.

planen för båge är passion eller melody

melody

+50% Enhanced Damage
+300% Damage To Undead
+3 To Bow and Crossbow Skills (Amazon Only)
+3 To Critical Strike (Amazon Only)
+3 To Dodge (Amazon Only)
+3 To Slow Missiles (Amazon Only)
20% Increased Attack Speed
+10 To Dexterity
Knockback

passion

+25% Increased Attack Speed
+160-210% Enhanced Damage (varies)
50-80% Bonus To Attack Rating (varies)
+75% Damage To Undead
+50 To Attack Rating Against Undead
Adds 1-50 Lightning Damage
+1 To Berserk
+1 To Zeal
Hit Blinds Target +10
Hit Causes Monster To Flee 25%
75% Extra Gold From Monsters
Level 3 Heart of Wolverine (12 Charges)

jag har allt jag behöver för passion. saknar bara en blade bow. shael saknar jag men jag kan omvandla till en. det vill jag inte ge upp mina sol för dock. jag har en schysst båge som funkar för närvarande så ingen brådska

mf ligger på ca 300 med både mig och merc och så länge det fortsätter gå såhär så ser jag ingen anledning att klydda till saker. så act 5 ut mest troligt. därefter är det dags att tänka om och göra ändringarna från mf gear till planen ovan. en av dem

Permalänk
Medlem

med det sagt så är det såklart så att med endast en lem-runa så tvivlar jag..den hade varit fin i en treachery armor till mercen när hans resists är bra nog på egen hand men det kommer ta lång tid att ta sig dit och jag måste klara mig dit in one piece så jag tror det blir en passion båge i en blade bow. får jag sen en ist runa och kan göra delirium så lär jag gräma mig detso mer men jag har hittat en ist runa på alla mina gånger vad jag kan minas så det kan jag bara inte räkna med

passion leder ju onekligen till en fortsatt magic arrow plan

melody är desto bättre lämpad för en ice arrow taktik

har en del frågetecken i och med alla dessa möjliga vägar att gå

har ni några tips eller funderingar så skriv gärna ner dem

Permalänk
Medlem

går fan inte att undvika crash när man vill ha med allt från marken. detta var en mega hit men men..mkt hade satts i stashen för just denna orsaken..

Permalänk
Medlem

Tredje gången gillt!

Baal nightmare död och cow level rensad

Permalänk
Medlem

Härligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan glatt meddela att Bloodfrost och hennes entourage tar sig djupare och djupare in i vildmarken. Den onda banditbruden och hennes arme av odöda busar är nere och vi har även rensat caven och de båda viloplatserna.

nämnvärda finds är

Defense: (234-528) - (311-605) (varies)(Base Defense: 138-153)
Required Level: 33
Required Strength: 61
Durability: 157
+50-100% Enhanced Defense (varies)
+ (3 Per Character Level) 3-297 Defense (Based On Character Level)
Damage Reduced by 15-20 (varies)
Magic Damage Reduced by 10-16 (varies)
+25 To Life
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

fick 20 damage och 15 magic

riktigt nice fynd

kan glatt meddela att min plan funkar utmärkt. passionbågen(monster runs away, blinds monster + 10) och mina 45 slow items samt life tapen och slow missiles och knockback från handskarna..det flyter på riktigt bra med might merc, level 25-26 valkyrie(27-28 med skill shrine)

svagheter är resists såklart men jag är på min vakt och har nyligen fått upp kylan till ca 40 så de ca 30 minus i fire är egentligen inte så big risk för närvarande. det är mest kyla och blixt som är livsigt när man är låg och de har jag fått upp lite även om lightning no bara nätt o jämt är plus. har några planer där också men i och med 40 absorb så känns det rätt tryggt med det

magic damage kostar ingen mana

jag har 10 frames speed(gaaaaanska så nice)

ca 500-900 damage när allt är aktiverat(inklusive heart of wolverine som ger +ca 30% och lite mer attack rate)och det räknar inte med dubbel på critical strike som är ca 70%

dryga 70% till strax över 80% på hit rate beroende på vem jag möter(minns inte om detta var med eller utan wolverine spirit)

har hittat en galen amulett som gjorde resistsituationen bättre men är en lång väg kvar till bra på totalen. den hade även flera bra extragrejer som life+ och grim ward(!)

grim ward är dyrt att recharga men jävligt bra på flera ställen där de väcker upp alla igen. då kan man stå och skjuta på en relativt säker plats + att de inte kan väcka upp dem igen

så det är ett vilt flängande mellan spells och positionering men ett underbart samarbete mellan alla följeslagare och mig. detta är mkt bättre än vad det var tidigare då mercen ofta fick kritik och svordomar pga sitt tarvliga lagspel. nästan så jag inte ville betala för honom vid ressurectandet : )

men han har absolut vuxit med rollen och är en given forward nu på hell. kan lätt bli tal om löneökning och bonus för hans del

pengarna är runt max i stashen och tomt i pengapungen men det är rätt bra givet att han inte behöver väckas upp enormt ofta och att vi hittar items att sälja som täcker de han behöver

han har mf gear så han dör ju lite oftare och sen har han en partizan med dryga 100 min till dryga 200 max

vi har några planer dock. det ligger bland annat en grym boneweave ethereal 3 socket och väntar på rätt runord

Permalänk
Medlem

måste säga att passion-planen är en av mina bästa idéer och att besluta att använda lemrunan trots att det fanns andra saker jag ville göra med den ifall och om..ja det var ett riktigt bra beslut och i kombination med andra grejer så känner jag att jag har hittat en av möjligen flera "bästa lösningar" givet de omständigheter jag haft

jag tror jag kan klara mig hela vägen utan fler unique sets etc men lite mer resists såklart

jag har ca 10% mf drygt nu och tänker mest troligt inte bära mf gear mer utan försöka låta mercens dryga 100% ta the kill på bossar etc

detta tills det blir för kostsamt och ohållbart. jag lämnade flera tunga mf grejer på nightmare. det var hårt såklart men jag hade tagit nog med risker kände jag och var nåt så när redo

med den rustningen får det nog räcka och den fick jag ironiskt nog efter att ha satt på mig en icke mf rustning och gett den till honom

hade nyss jammat in 3 sol i en tigulated mail(tror jag det var) så det var lite surt att de mer eller mindre gick till spillo för när jag tar bort mf armorn från mercen lär det vara för att ge honom resists och inte 27 damage reduction. samtidigt lär jag inte själv ta 27 damage före allt vad den unika gav mig

trist att jag torskade gold skin när jag höll på med cow level. klantigt som fan att jag missade den kvar i act 5 stan(flyttade allt jag verkligen behövde med mig till act 1 för portalen till cow level men missade denna och ett par jewels)

Permalänk
Medlem

jag var level 67 eller 68 när jag gick in i hell för övrigt. är inte det ovanligt lågt för våra försök? ska kika bak i trådarna

Permalänk
Medlem

Rensade stony field, underground cave och det mesta av dark woods. hittade som mest nämnvärt en dwarf star ring och druidens set jagged star. kan vara värd att behålla med min unika dragons shield mot demonbossar

poison och fast attack visade sig vara det svåraste motståndet. mercen fortsatte att dö mot vissa minibossar men vi hittade många items och mkt guld så budgeten e schysst

nästa gång det blir lir så är det tristram och sen vidare mot dark tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jag var level 67 eller 68 när jag gick in i hell för övrigt. är inte det ovanligt lågt för våra försök? ska kika bak i trådarna

Verkar rätt normalt, jag var 67 på paladinen och 69 på necron. Häftigt att du är inne på hell och det verkar gå så bra med en amazon igen!