Synd att du la ner all den energin på att döda andy med din merc utan att något bra.
--Sant det var lite störigt men med denna taktiken så lönar det sig i slutändan
Roligt att se hur du spelar. Har lite frågor som du gärna får svara om du har tid/ork.
--Kul att du gillar det! Absolut. Ska svara bäst jag kan
Hur kommer sig att du aldrig har arrows på dig? Spelar egentligen ingen roll då du använder magic arrow, men du slänger aktivt ut arrows du råkar plocka upp...
Är det så att du inte råkar skjuta vanliga pilar med vänsterknappen eller något sådant?
--Precis. När min förra gubbe dog så var det för att jag blev instängd av flera tentakler hos Baal. Jag försökte springa iväg men normal attack aktiverades pga vänsterklick som fick dem i sikte. Har man den inaktiv så säger den ifrån och i värsta fall så springer karaktären inte men animationen verkar vara kortare. Jag körde ju utan life leach då jag hade life tap i off handen men den visade sig dessa vara immuna mot så därför blev det avgörande att jag blev fast i attack animationen. Jag provade att sätte trow attack här men den går tillbaka till normal attack såfort man körde weapon swap
Lästa dina guffa rules på förstasidan, får du respecca enligt dina regler? (hos akara)
--Ja, absolut men det blir lite klurig när man har sparat en ifrån en annan difficulty. Man måste då offra sin ground stash eller rensa för att kunna save-a, gå ur spelet och sen gå tillbaka och sen starta igen där man var. Det är ofta komplicerat
Ser att reglerna inte godkänner p8 på norm/nightmare och sedan p1 på hell. Kör du p8 hela vägen, eller p1 hela vägen?
--Man får lov att byta men den man väljer måste man köra hela tiden därefter
Vilka tidigare klasser har du kört detta med i d2?
Tycker mig se att du lyckats med en paladin och en barbar. Vilka tänker du köra efter amazonen? (om någon)
--Det stämmer. Paladin och Barbar har jag klarat det med. Det finns en tidigare tråd där Paladinen tas upp. Vill minnas att Barbarens försök började i denna tråden. Jag skulle tro att jag forstsätter så småningom ifall jag lyckas med Amazonen. Känns som Druiden är en lågoddsare vad gäller vilken nästa blir
Någon anledning till att du nu kör amazonen nu, och planer på andra klasser i framtiden?
--Amazonen var helt enkelt den som kändes mest attraktiv. Lustigt med tanke på att jag normalt sett ogillar att spela med kvinnliga karaktärer. Kan vara att hennes skills och vapen intresserar mig som en kontrast mot hur paladinen var och sen barbaren. Rent spontant vore det kul att klara det med alla men det kommer att ha att göra med hur det ser ut med mitt liv i stort: tid, jobb, sug, flickvän etc. Jag är singel nu så det finns mer tid och energi över men större delen av de senaste 15 åren har jag varit i relation så jag tänker att förr eller senare är jag i relation igen och jag tänker försöka hålla diablo 2 på ett minimum när jag är i relation igen. man får heller inte glömma att spelar man som jag gör så är det väldigt bundet till suget. det räcker inte med att ha tid. man måste verkligen komma in i det.
En sista fråga angående hur du siktar, det verkar som att du siktar allting manuellt.
Vet du att man kan få spelet att fortsätta skjuta på en gubba du valt genom att:
- hålla musen över gubben så att du ser dennes liv och namn.
- klicka och hålla attackknappen (i ditt fall är magic arrow på högerknappen) och därefter inte släppa upp knappen.
- då kan du röra musen hur du vill/monstret kan röra sig hur det vill, och din gubba fortsätter att sikta på den.
Du kanske kände till det men siktar varje skott manuellt för att få en diablo 1 feeling till spelet?
--ja. jag är medveten om detta men använder det sällan. det är om det är sista biten av en boss kanske som exempelvis 3e ancients. saken är att när monster dör så blir det ett hack och förlorad attack-tid om du dödat det genom att hålla inne knappen. ibland på normal och nightmare kan detta vara ödesdigert, att förlora den stunden dvs men framförallt på hell där saker är så galet avgörande mdd förlorad tid. det finns fler aspekter. en är att jag tappar inlevelsen om jag håller inne knappen. det sätter mig i ett sorts passivt "titt på" mode och det är farligt för spelet riskerar att upplevas som monotont om man inte har rätt mind set. risken är dels att man tappar den där edge känslan med blixtreaktioner men även att det skulle kunna bli tråkigt och det suger dels för spelupplevelsen men ökar även risken att dö. därav bland annat så känner jag att det är bättre att klicka konstant
stort tack för dina tankar!
God fortsättning!