Radeon R9 270X, Fler än två skärmar.

Permalänk
Medlem

Radeon R9 270X, Fler än två skärmar.

Kör idag ett Radeon R9 270X med två skärmar. Men skulle även vilja köra min TV i datorn. Då grafikkortet bara accepterar två skärmar så undrar jag nu vilket de smidigaste, billigaste och bästa sättet skulle vara att köra tvn på? köpa ett till grafikkort eller köra ett tv-kort? Hjälp mig clockers.
Tack på förhand!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bowscar:

Kör idag ett Radeon R9 270X med två skärmar. Men skulle även vilja köra min TV i datorn. Då grafikkortet bara accepterar två skärmar så undrar jag nu vilket de smidigaste, billigaste och bästa sättet skulle vara att köra tvn på? köpa ett till grafikkort eller köra ett tv-kort? Hjälp mig clockers.
Tack på förhand!

Kortet accepterar 3+1 skärm, vart har du fått uppfattningen att den bara klarar av 2skärmar?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av DavidtheDoom:

Kortet accepterar 3+1 skärm, vart har du fått uppfattningen att den bara klarar av 2skärmar?

Det är nVidia som löser 3+1 skärmar.

Detta kortet hanterar 3 skärmar totalt som mest.

Varav en av skärmarna måste gå på DisplayPort utgången och använda DisplayPort signal. Det innebär att om du vill ha tex 2st DVI och en HDMI så behöver du ha en Aktiv DisplayPort till DVI adapter för en av skärmarna.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fluf:

Det är nVidia som löser 3+1 skärmar.

Detta kortet hanterar 3 skärmar totalt som mest.

Varav en av skärmarna måste gå på DisplayPort utgången och använda DisplayPort signal. Det innebär att om du vill ha tex 2st DVI och en HDMI så behöver du ha en Aktiv DisplayPort till DVI adapter för en av skärmarna.

Ok, det fungerar inte med +1 alltså.

Tillsammans med Multistream via displayport så klarar kortet 6skärmar.

http://support.amd.com/en-us/search/faq/170

3st med HDMI/DVI betyder att två av bilderna(skrivbordet) blir identiska på skärmen, inte att skärmarna(monitorerna) ska vara av fysiskt samma märke och design.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av DavidtheDoom:

Ok, det fungerar inte med +1 alltså.

Tillsammans med Multistream via displayport så klarar kortet 6skärmar.

http://support.amd.com/en-us/search/faq/170

3st med HDMI/DVI betyder att två av bilderna(skrivbordet) blir identiska på skärmen, inte att skärmarna(monitorerna) ska vara av fysiskt samma märke och design.

Ok, du kan daisychaina DisplayPort skärmar, därmot är det väldigt få konsumentskärmar som löser det, alternativt split-boxar för DP-multistream. Så tekniskt sett.

Men med [DVI]+[HDMI]+[Aktiv DP->DVI adapter] så löser man 3 separata bilder med standard konsumentskärmar som jag antar att det är TS använder.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI