Köpte en Lumia 920 förra julen men sin ringa ålder till trots är batteriet värdelöst. Helt värdelöst. Det har varit dåligt hela tiden men igår blev det för mycket. Telefonen föll från en hylla vid jobbet då hyllan skakade till och efter det så har den varit riktigt färdig. 80% batteri gick åt på 2h utan att jag använde telefonen. Batteriet har nyss laddat ur sig självt 2 gånger då telefonen står PÅ LADDNING. Min trådlösa laddare går ej heller att använda med telefonen för på 1 minut blir den så varm så den slutar ta emot ström trådlöst.
Så då måste man ju nästan byta batteri. Men hur pass svårt är det? Vissa säger det är lätt, andra säger det är lite av en utmaning. Sen måste ja jag ju ha ett batteri att byta till också. Bara att köpa från ebay? Har ingen garanti iom Preview for Developers så det blir nästa att utföra ingreppet själv. Så lite tips tack
Säkerligen är ditt batteri dåligt, men det låter verkligen som att du har något mjukvarufel i telefonen. Har du gjort en fabriksåterställning? När detta är gjort, se till att dra igång batterisparningsfunktionen (det blir ett hjärta på batterisymbolen där uppe, som indikerar att detta är igång), den fungerar riktigt bra på dessa.
Byta batteri är inte särskilt svårt, men det kräver en del extrem försiktighet så att du inte förstör mycket känsliga flex-kablar, som sitter åt ganska hårt.
Jag skulle aldrig köpa ett batteri från Ebay, sånt fejk-skit är inget man leker med. Det handlar om äkta fara för hälsa och liv.