Microsoft uppges lansera smart klocka inom de närmaste veckorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Som klocknörd själv och ägare av ett par mekaniska ur från bl.a IWC, Omega och Breitling så ser jag uppriktigt sagt inget rätt tillfälle för en smartwatch än för träning.

Vilka tillfällen är det du syftar på egentligen?

Först måste jag skriva att jag tränar ingenting alls! Jag springer inte, jag cyklar inte, men går ibland

En sak som man upptäcker efter en tid med klockan, är att alla "småsaker" uppskattar man mer och mer.
Småsaker kan ibland bli stora saker.

Och som jag skrev innan: Min smartklocka har gjort mitt ilands problem lite roligare.

Jag kör t e x väldigt mycket Mc, har en blåtandhjälm, mobilen i fickan, och bara det man kan göra med klockan i körning är väldigt trevligt, bara det skulle man kunna skriva en uppsats om

Jag letar never ever efter min mobil mer (innan så fick jag säga till tjejen att ringa mig 1 - 5 ggr i månaden, så jag kunde lokalisera den)

Fjärr till Tv:en kan vara nice ibland.

Jag tror man måste testa en för att förstå innebörden med att förenkla vardagen lite. Som sagt, det är dom små sakerna som gör den. Sen att den inte passar alla kanske, ja det vet man inte förrns man provat, tror jag. Sen när man vet, då vet man

Jag hade själv stora fördomar mot smarta klockor, ändå är den med mig alltid nu.

Det är en rolig pryl. och gillar man tekniska prylar, varför inte ge det en chans?

Och man ska inte glömma att dom är i babystadiet, det kommer att komma så mycket fräcka uppdateringar och nya modeller inom dom närmsta åren.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukethenick:

Modigt uttalande. Precis som 0.3 megapixelkamerorna som kostade 3500:- när de släpptes då eller? Eller telefoner stora som tegelstenar.

Snarare tvärtom, 5 år till så är klockan nya mobilen. Med trådlöst headset och röststyrning, trådlösa brillor för visuell info om man så vill. Ingen kommer vilja bära runt på en mobil i fickan som ska tas upp, skärmar som pajar när man tappar dem, drar massor med ström.

Teknik måste få vara i startgroparna, det har jag inga problem med. Din framtidsvision ligger betydligt längre fram i tiden än fem år, om den någonsin slår in. Smartphonen var ett vettigt steg i utvecklingen, men klockan är bara fel ute. Om den enda fördelen är att den inte behöver ligga i fickan så är det inte mycket att hänga i granen.

Skrivet av nukethenick:

Den som lever får se men är det nåt man kan vara säker på så är det att produkter inom nya segment alltid avfärdas för att sedan bli vardagliga.

Något annat som är säkert är att alla produkter inom nya segment som misslyckas dör och försvinner.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av skog1s:

En sak!

Underskatta inte medlemmar.

Du kommer få äta upp det i slutändan, jag lovar.

Skrivet av tvelander:

Saken då denna är via jobbet så därför kommer den skaffas direkt så ja det får han äta upp sen

Äter mer än gärna upp det så länge recensionen är bra

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Först måste jag skriva att jag tränar ingenting alls! Jag springer inte, jag cyklar inte, men går ibland

En sak som man upptäcker efter en tid med klockan, är att alla "småsaker" uppskattar man mer och mer.
Småsaker kan ibland bli stora saker.

Och som jag skrev innan: Min smartklocka har gjort mitt ilands problem lite roligare.

Jag kör t e x väldigt mycket Mc, har en blåtandhjälm, mobilen i fickan, och bara det man kan göra med klockan i körning är väldigt trevligt, bara det skulle man kunna skriva en uppsats om

Jag letar never ever efter min mobil mer (innan så fick jag säga till tjejen att ringa mig 1 - 5 ggr i månaden, så jag kunde lokalisera den)

Fjärr till Tv:en kan vara nice ibland.

Jag tror man måste testa en för att förstå innebörden med att förenkla vardagen lite. Som sagt, det är dom små sakerna som gör den. Sen att den inte passar alla kanske, ja det vet man inte förrns man provat, tror jag. Sen när man vet, då vet man

Jag hade själv stora fördomar mot smarta klockor, ändå är den med mig alltid nu.

Det är en rolig pryl. och gillar man tekniska prylar, varför inte ge det en chans?

Och man ska inte glömma att dom är i babystadiet, det kommer att komma så mycket fräcka uppdateringar och nya modeller inom dom närmsta åren.

Fair enough!

Jag var väl likadan gällande surfplattor när de kom. Såg ingen som helst användning eller syfte med en surfplatta och idag är jag inne på min andra iPad och det går inte en dag utan att jag använder mig av den.

Det är väl mest tanken på att ersätta ett finare mekaniskt ur för en smartwatch som jag har svårt att ta till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Marknad är det klart, problemet är väl att den kanske inte är helt utarbetad (Bateritiden) på dessa klockor. Sedan varför man skulle vilja ha en Microsoft klocka mja.

Håller med om att batteritiden är för dålig på dagens alternativ. Men håller inte alls med dig övrigt. Varför skulle man *inte* vilja ha en produkt ifrån Microsoft? De håller generellt väldigt hög kvalitet och fungerar väldigt tillförlitligt.

Skrivet av GarfieldPower:

Kanske för att Microsofts hårdvaruprodukter är kända för sin kvalité?

Exakt.

Samt att dagens Microsoft är mycket mindre inlåsta än vad de var för 10-20 år sedan. Idag är det Apple, Google och Samsung som låser in sina användare hårt.

Microsofts klocka verkar fungera med både flera olika operativsystem, ha öppet datorformat som stödjer flera olika oberoende träningsprogram.

Skrivet av Ozzed:

Du han före. klockor med blåskärm är väl sådär lagom lockande.. Sen som sagt vaför man skulle vilja ha en från just Microsoft är ju också en fråga. Det känns inte så himla fräsht och just klockor handlar mycket om mode och attityd, Microsoft förmedlar inte någon av de attributen till mig. Men men, vi får väl se. Det kanske blir asgrymt, även om jag snarare tror på asgarv.

Vill du bara vara trendig så köp Apple. Det är det som gäller då. Håller med om att Microsoft, eller för den delen andra som Google, LG och Samsung inte kan konkurrera med dem.

Uppskattar själv många av Apples produkter, men har dem för deras kvalitet och funktionalitet (bryr mig inte om hurvida andra anser att mina prylar är "moderiktiga" eller inte).

Each to his own.

Oavsett så håller Microsofts produkter idag väldigt hög kvalitet i samma nivå som Apples. Fördelen är dock att de är väldigt stabila och dessutom oftast mycket öppnare än alternativen.

Skrivet av Barren Wuffet:

Fair enough!

Jag var väl likadan gällande surfplattor när de kom. Såg ingen som helst användning eller syfte med en surfplatta och idag är jag inne på min andra iPad och det går inte en dag utan att jag använder mig av den.

Det är väl mest tanken på att ersätta ett finare mekaniskt ur för en smartwatch som jag har svårt att ta till mig.

Jo, jag tror detta kan kanske blir något med tiden. Speciellt som en modernare form av träningsklockor. Vad jag saknar med dagens varianter, inklusive denna ifrån Microsoft, är att de skall ha längre batteritid och vara vattentäta. Avstår personligen tills vidare, men följer utveckligen med intresse.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]