Har min Chromecast gått sönder?

Permalänk
Medlem

Har min Chromecast gått sönder?

Har haft min CC i snart ett år och har för det mesta fungerat smärtfritt men min tv pajade för en månad sedan och använder nu en 3 år gammal phillips tv istället. Dock så är det svårt att få min CC att fungera i den "nya" tvn. När man startar tvn så startar ju CC:n men man hinner bara se bakgrunden i ca 1 sekund sedan startar den om och detta gör den i all evighet tills man stängt av allt och flyttat den till ett annat hdmi uttag(iboand hjälper inte ens detta) tvn är knappt använd så uttagen är inte direkt "slitna" och det är inte min CCs heller vad jag kan se. Det känns som en glappande vga kabel, men signalen är ju digital så antinen funkar det eller inte. Min CC är fabriksåterställd flera gånger så jag vet inte vad det är frågan om.

Är denna tvn "inkompatibel" med min CC? Verkar extremt osannolikt dock, då skulle ju ingen apparat med hdmi fungera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Har haft min CC i snart ett år och har för det mesta fungerat smärtfritt men min tv pajade för en månad sedan och använder nu en 3 år gammal phillips tv istället. Dock så är det svårt att få min CC att fungera i den "nya" tvn. När man startar tvn så startar ju CC:n men man hinner bara se bakgrunden i ca 1 sekund sedan startar den om och detta gör den i all evighet tills man stängt av allt och flyttat den till ett annat hdmi uttag(iboand hjälper inte ens detta) tvn är knappt använd så uttagen är inte direkt "slitna" och det är inte min CCs heller vad jag kan se. Det känns som en glappande vga kabel, men signalen är ju digital så antinen funkar det eller inte. Min CC är fabriksåterställd flera gånger så jag vet inte vad det är frågan om.

Är denna tvn "inkompatibel" med min CC? Verkar extremt osannolikt dock, då skulle ju ingen apparat med hdmi fungera.

Testat med en annan strömförsörjning?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad är det för TV, vissa apparater har en HDMI som är medan för länkar mellan t.ex soundbar och tv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Testat med en annan strömförsörjning?

Japp, men den jag har just nu och har använt i ett år har funkat alldeless utmärkt är på 1 ampere.

Skrivet av Arazand:

Vad är det för TV, vissa apparater har en HDMI som är medan för länkar mellan t.ex soundbar och tv.

Modellen är Phillips 40FL8664H/12, hittar inte den på nätet, men betalade 18k för 3 år sedan iallafall eller något, så är en lite dyrare skärm.

Permalänk
Medlem

Fan är så jäkla trött på denna prylen nu, filmade lite när den höll på, den startar den om sig hela tiden tills man flyttat hdmi uttag. Då funkar det (ibland) men såfort man stänger av tvn så börjar den reboota igen. Detta är filmat precis efter den tredje återställningen av enheten. Detta hände dock aldrig med min gamla Samsung tv. Bara med denna Phillips tvn.

Krossar snart CC:n med en hammare!

http://youtu.be/rBRFbr-Azqk?t=30s

Permalänk
Inaktiv

Tja krossa din CC verkar ju inte vara ett smart val om den fungerar med andra tv-apparater. Byt TV!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fan är så jäkla trött på denna prylen nu, filmade lite när den höll på, den startar den om sig hela tiden tills man flyttat hdmi uttag. Då funkar det (ibland) men såfort man stänger av tvn så börjar den reboota igen. Detta är filmat precis efter den tredje återställningen av enheten. Detta hände dock aldrig med min gamla Samsung tv. Bara med denna Phillips tvn.

Krossar snart CC:n med en hammare!

http://youtu.be/rBRFbr-Azqk?t=30s

Så gör min 2 års Philips tv med och den slutar inte göra det, helt slumpmässigt
Så det är tv:n som är problemet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Så gör min 2 års Philips tv med och den slutar inte göra det, helt slumpmässigt
Så det är tv:n som är problemet

Skickades från m.sweclockers.com

Varför? CC:n skickar väl inte någon slags special hdmi signal eller? Min BD spelare och laptop funkar alldeles utmärkt...

Har testat den i min flickväns phillips tv (vet inte modell, men betydligt lägre klass än min) och i den verkar det funka bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Varför? CC:n skickar väl inte någon slags special hdmi signal eller? Min BD spelare och laptop funkar alldeles utmärkt...

Har testat den i min flickväns phillips tv (vet inte modell, men betydligt lägre kass än min) och i den verkar det funka bra.

Min blir helt konstig efter att ha den som skärm
Sista phillips tv:n för min del
Ingen aning om varför

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊