Ta bort "hårddiskar" som plötsligt kommit upp

Permalänk
Medlem

Ta bort "hårddiskar" som plötsligt kommit upp

Gjorde en omformatering nyss på datorn då jag bytade till ssd, och undrar vad detta är och hur jag får bort det. Tycker det är skitstörigt att det är där

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av newflag:

Gjorde en omformatering nyss på datorn då jag bytade till ssd, och undrar vad detta är och hur jag får bort det. Tycker det är skitstörigt att det är där

http://i59.tinypic.com/2h2qlqh.png

F: är iallafall en partition som win skapar vid installationer om du inte partitionerat disken manuellt, E: vet jag inte vad det är för partition, hur ser det ut i diskhanteraren ?
Du kan ju troligen radera partitionerna och slå ihop dem med de andra på disken om de är tomma eller bara dölja dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara system partitionerna som låg på den gamla HDD'n.
Öppna Disk management diskmgmt.msc , där kan du även ta bort dem.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

F: är iallafall en partition som win skapar vid installationer om du inte partitionerat disken manuellt, E: vet jag inte vad det är för partition, hur ser det ut i diskhanteraren ?
Du kan ju troligen radera partitionerna och slå ihop dem med de andra på disken om de är tomma eller bara dölja dem.

precis vill så ihop dessa alltså vill formatera och ta bort disk 1 vilket jag förstår hur jag skall göra men disk 0 vill jag ha som en disk och inte 2 partioner

Skrivet av xfade:

Det skulle kunna vara system partitionerna som låg på den gamla HDD'n.
Öppna Disk management diskmgmt.msc , där kan du även ta bort dem.

yes du hade rätt

img

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av newflag:

precis vill så ihop dessa alltså vill formatera och ta bort disk 1 vilket jag förstår hur jag skall göra men disk 0 vill jag ha som en disk och inte 2 partioner

yes du hade rätt

http://s21.postimg.org/7mgz8wivb/sasdsa.png

img

Kan du ta bort partitionerna och sedan expandera de du vill ha kvar med det tomma utrymmet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kan du ta bort partitionerna och sedan expandera de du vill ha kvar med det tomma utrymmet ?

efter mycket strulade löste jag det till slut, så fort jag döpte disken till E så vill den inte samarbeta utan det poppade upp diskar hur som helst. visade sig vara poweriso som skapade de..???...

men i alla fall avmonterade alla enheterna i poweriso och döpte sedan om alla diskarna, C,D,E,F och nu ser det ut som jag vill

Tack för hjälpen

picture share

Visa signatur