Permalänk
Medlem

Fractal Design Core 1000 modd

God dag!
Jag bestämde mig för att byta chassi, alltså endast byta chassi. Jag har redan alla verktyg som behövs och eftersom jag nu är student så införskaffade jag endast det billigaste chassit. Alltså det chassi som ändå hade okej form. Så det blev ett Fractal Design Core 1000.
Sedan innan så har jag moddat ett Coolermaster HAF XM med bland annat mörkt-plexi så det är därifrån jag får de delarna. Det enda jag köpte förutom Core 1000 var en aluminiumplåt och en perifirerad aluminiumplåt.
Bilderna är tagna med min S5, alltså en medel-bra kamera.
Jag kommer lägga upp bilder med text som om det genomfördes när texten läses, typ som en dagbok kanske. Två tankar med att lägga upp bygget här. Dels vill jag visa er och få respons. Men dessutom så vill jag inspirera flera till att bygga egna datorer även ifall ni inte är proffs. Många gallerier här ser ut att vara byggda av personer som har tillgång till den stora verktygslådan. Medans bara ett fåtal använder sig av det lilla som gemene man kan få tag på. (Jag lägger ingen värdering i det).
Nåväl, hoppas ni gillar det och vågar prova era egna vingar!

Fractal Design Core 1000 modd

Permalänk
Medlem

Budget, Ghetto, Like it, kommer sätta betyg längre fram men gillar vad jag ser

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

wow, det blir nog läckert!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

tj07 mini?

Permalänk
Medlem

Haha, jo lite sant. Inget jag tänkt på dock