Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Hjälp att välja mellan Lenovo Z50-75 och Lenovo Z50-70

Permalänk

Hjälp att välja mellan Lenovo Z50-75 och Lenovo Z50-70

Hej!

Ny har min gammal trotjänare Asus ul30a börjar paja på allvar och jag är ute efter en ny bärbar. Budget är runt 5000 max 5500.
Har hittat de här två Lenovo Z50-70 och Lenovo Z50-75 . Kan ni förklara vilken processor/grafik är bättre? KOmmer att användas för surf, yotube/filmer och spela WoW ibland om det går Eller kanske finns det en bättre model för pengarna?

Permalänk
Medlem

skulle kört på http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208401-l...

Bättre grafikkort samt processor. Lenovon z50-75 har processorn FX-7500 vilket är typ som en i3 4100U, dvs lite sämre än den andra datorns processor. Grafikkortet presterar även aningen sämre än den andra datorn. Så det är enligt mig ett ganska lätt val mellan de där två.

Kan kolla lite om jag hittar något bättre alternativ:
[Edit] kollat runt lite, tycker du hittat ett schysst paket för priset. För tusen spänn extra kan du få en i5:a och samma grafikkort, dock ingen hybridhårddisk utan endast en mekanisk hårddisk då. Enligt mig är det inte värt uppgraderingen för tusen spänn då. gt 840m är så bra grafikkort som du kan få för summan du är beredd att lägga. det är i sådana fall om du lyckas hitta en dator med en i5 4210u eller liknande och med samma grafikkort och hybridhårddisk, men frågan är om det är värt att lägga tusen spänn eller mer på den "uppgraderingen".

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Skrivet av hitters:

skulle kört på http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208401-l...

Bättre grafikkort samt processor. Lenovon z50-75 har processorn FX-7500 vilket är typ som en i3 4100U, dvs lite sämre än den andra datorns processor. Grafikkortet presterar även aningen sämre än den andra datorn. Så det är enligt mig ett ganska lätt val mellan de där två.

Kan kolla lite om jag hittar något bättre alternativ:
[Edit] kollat runt lite, tycker du hittat ett schysst paket för priset. För tusen spänn extra kan du få en i5:a och samma grafikkort, dock ingen hybridhårddisk utan endast en mekanisk hårddisk då. Enligt mig är det inte värt uppgraderingen för tusen spänn då. gt 840m är så bra grafikkort som du kan få för summan du är beredd att lägga. det är i sådana fall om du lyckas hitta en dator med en i5 4210u eller liknande och med samma grafikkort och hybridhårddisk, men frågan är om det är värt att lägga tusen spänn eller mer på den "uppgraderingen".

Tack för svaret!
Hur pass stort skillnad är det mellan i5 4210u och i3-4030u ? Är i5 mycket snabbare? Försöker att hålla till budget men som vanligt när man börjar välja blir gränsen lite suddigt )))

Permalänk
Medlem

i5:an e typ Typ 15% snabbare. Den lite större skillnaden är att i5:an har turbo vilket gör att du kan komma upp i högre klockfrekvens när du spelar än om du skulle ha en i3 utan turbo. Det är helt klart en bra uppdatering om du lyckas få med ett gt 840m också. Grejen e att jag hittade ingen dator med den prestandan utan att bli av med hybriddisken.

Ett alternativ är ju att du kör på en dator med i5, gt 840m och mekanisk hårddisk så kan du enkelt uppgradera o köpa till en SSD i framtiden om du skulle känna för det. Är det spelande som gäller så är en i5:a och gt 840m bästa valet. GT 840m högre prioritet än CPU:n dock.

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk

Det faktisk är bra förslag. Jag ändå tänkte köpa till SSD senare. Nu gäller det att hitta i5 + gt840m för under 5500 spän

Permalänk

Det var ju tråkigt Skulle beställa idag z50-70 men kampanjen tog slut kostar 5500 istället för 4300.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ASUS-R553LN-XO516H,90952...

i5:a med samma grafikkort & så får du Office 365 på köpet
+500kr jämfört med i3:an

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Läste lite kommentarer på Lenovo forum... folk verkar vara riktigt förbannade. Hur pass illa är det egentligen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crazyheartbeat:

Läste lite kommentarer på Lenovo forum... folk verkar vara riktigt förbannade. Hur pass illa är det egentligen?

Inte illa alls -> Du måste bara avinstallera ett program. Dessutom väldigt osäkert att det faktiskt följer med om du köper en dator idag.

Avinstallerar du inte programmet är det ganska illa.