Permalänk
Medlem

3D Bluray

Hej

Har börjat bli sugen på att köpa ett 3d vision kit för att kunna kolla på 3d-filmer, testa lite 3d-spel osv. Men frågan är nu: är det någon som kan förklara hur detta med 3d bluray uppspelning går till på datorn?
Jag har en 3d-kompatibel skärm (endast displayport) och bluray-spelare. Är det bara så att jag behöver köpa 3d vision kittet eller behöver jag någon mjukvara för uppspelning eller liknande?

Visa signatur

Intel i7 6700k | Asus Z170-A | 16GB 1600MHz | Asus GTX 1080 Ti |
Samsung Evo 500GB M2 | Samsung Evo 500GB | 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av 005K4R:

Hej

Har börjat bli sugen på att köpa ett 3d vision kit för att kunna kolla på 3d-filmer, testa lite 3d-spel osv. Men frågan är nu: är det någon som kan förklara hur detta med 3d bluray uppspelning går till på datorn?
Jag har en 3d-kompatibel skärm (endast displayport) och bluray-spelare. Är det bara så att jag behöver köpa 3d vision kittet eller behöver jag någon mjukvara för uppspelning eller liknande?

Vill du se på Blu-Ray filmer behöver du mjukvara. Själv köpte jag PowerDVD 10 och det fungerar utmärkt. Jag kollade deras hemsida och version 14 är den som gäller, men var noga om du tänker köpa PowerDVD för det finns olika versioner. De dyrare spelar upp Blu-ray medans de billigare bara pallar DVD-format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 005K4R:

Hej

Som Ecfor sade. Plus att jag tror att din blu-ray enhet måste vara 3D kompatibel.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Okej har testat powerDVD 14 och det verkar fungera utmärkt. Har inte något 3D vision kit men det verkar som om det ska gå om jag senare skaffar det.
Tack!

Visa signatur

Intel i7 6700k | Asus Z170-A | 16GB 1600MHz | Asus GTX 1080 Ti |
Samsung Evo 500GB M2 | Samsung Evo 500GB | 650W