Satsa på nytt moderkort och CPU eller bättre kylning?

Permalänk

Satsa på nytt moderkort och CPU eller bättre kylning?

Jag kan spela alla spel men datorn låter för mycket när jag spelar ,cs go,cod eller h1z1 med andra ord krävande spel. Jag laggar ingenting samt har jag bra fps, frågan är om man ska köpa en bättre processor samt moderkort, eller duger det med att köpa ett nytt chassi och en kylare,använder ju dock den jag fick med för 3 år sedan intels cpu kylaren som man fick med. Define R5 chassi samt en Noctua NH-U9B SE2 är det jag funderar på och köpa. Så vad tycker ni? Ny processor och moderkort eller bättre luftflöde i datorn?

Rubrik redigerad.
Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort, processor och chassi för tillfället? Överklockat? Säker på att det inte är grafikkortet som är boven i dramat?

Om prestandan räcker är ju kylningen det första jag skulle kika på. För övrigt skulle jag själv smälla på ett par hörlurar så var det problemet ur världen.

Permalänk
Medlem

Beror lite på vilket chassi du har idag.

Men R5 är i sig själv ett ganska ljuddämpat chassi, sen med en OK CPU kylare blir det en hel del tystare.

Är du nöjd med prestandan i övrigt finns det ingen större anledning att gå på byte av CPU osv.
Och nya komponenter här gör den inte tystare, men byte av chassi, fläktar, kylare kommer göra mycket.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.