Kan inte skicka mail från Thunderbird konto (tele2, windows 8)
Hej,
Jag behöver hjälp. Jag har försökt att få hjälp från tele2 men de verkar inte kunna något.
Jag har installerat Mozilla Thunderbird i min dator på jobbet (Windows 8). Jag har följt manualen på Tele2s hemsida om hur man fyller i alla info för "server för utgående e-post" och "server för hämtning av e-post (POP).
Jag får mail till thunderbird men kan inte skicka något. Det kommer bara upp ruta att det funkar inte och att jag kan ange nytt lösenord... när jag fyller i lösenordet så funkar det ändå inte. Detta har jag fyllt i för utgående mail:
Du skall ange din fullständiga epostadress som användarnamn utöver port 587 för mail.tele2.se TLS eller inte, prova först utan. Jag har driftsatt ett antal ett företag körandes SBS2011 som då kört utgående epost via Tele2 4G.
Du skall ange din fullständiga epostadress som användarnamn utöver port 587 för mail.tele2.se TLS eller inte, prova först utan. Jag har driftsatt ett antal ett företag körandes SBS2011 som då kört utgående epost via Tele2 4G.