Vilket moderkort _ska_ man ha nu? [P4 478 DDR]

Permalänk
Avstängd

hyperthreading abit max2 v.2

abit`s kort, max2 v.2 stöder visst hyperthreading, dessvärre inte dual channel som db.com mailade i ett brev till mig.

så de e bara å köpa

Visa signatur

How Bout U Listen To What I Say And We Don't Have A Problem!

New Night > Same Angel

Permalänk

På komplett.se står det att dom får in nya MSI kort 03-28, Så det borde vara den uppdaterade varianten.
Slutsålda på db.com, chansar på att dom oxå får in dom runt den 28:e.

Kortet kostar runt 1800,-

www.anandtec.com ska ha ett test med alla SiS655 kort inom kort, så vänta på det.

Visa signatur

-[Chieftec DX]-[ASUS P4G8X Deluxe]-[P4 2.4b C1]-[TM/wB 2x256 3200/400Mhz]-

"Alla kan ta fel ibland" sa pedofilen och hjälpte den nyknullade dvärgen upp på benen igen.

Permalänk
Visa signatur

"Alla kan ta fel ibland" sa pedofilen och hjälpte den nyknullade dvärgen upp på benen igen.

Permalänk
Medlem

Japp, men var utan ett moderkort i 2 månader nu... så jag orkar inte vänta speciellt läöngre

Blir nog till att köpa SIS655 när den uppdaterade varianten kommer!

Permalänk

Tipsar lite smått om det jag beställt:
Epox EP-4pea+

Iofs från oktober -02 men ändå..
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1728

Citat:

All in all, it's clear that Epox has done it again; they have brought a motherboard to market that satisfies the needs of just about everyone except perhaps those looking for a low-end "value" motherboard. Epox has pulled off quite a feat with the 4PEA+, and we commend them on a job well done.

Permalänk
Medlem

ja verkade intressant, men MSI kortet verkar mer intresant

Permalänk

Re: hyperthreading abit max2 v.2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Same Angel
abit`s kort, max2 v.2 stöder visst hyperthreading, dessvärre inte dual channel som db.com mailade i ett brev till mig.

så de e bara å köpa

Japp, IT7Max2 V2 stöder HT. Misstänker att DB far efter AT7Max, som stöder dualchannel.

Inget av korten AbitsIT7Max2 V2, MSI sis655 och ASUS P4G8X är dåliga. Har varit och är fortfarande lite skeptiskt mot sis655, men det är jag det. Nikko är nog o lyssna på vad gäller det chippet. Och vad gäller ASUS P48X deluxe säger jag bara Gabbax. Men det är fler än han som är supernöjd med det, så beslutsångest vidare du.

Alla 3 korten är bra (hehe, även sis655), har spanat in dom själv och fastnade för ABITS IT7Max2 V2. Men det är jag det! :-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk

Asus har kommit ut med ett nytt SiS 655 kort, så ett tips är att kolla in det först.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1786&p=7

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja det står mellan Abit -kortet och MSI -kortet.. med fördel för MSI

Tyvär går asus bort också..

prestandan skiter jag i (nästan), jag kommer iaf inte sitta i program å leta poöng, å grunda ett moderkorts köp efter det...

Så att kortet har många trevliga funktioner står högt i kurs och det är där MSI tar hem det.

Någon som vet om det finns nån sort av Bluetooth stö för msi kortet orginal, eller måste man köpa till en modul ?

Permalänk

Re: Re: hyperthreading abit max2 v.2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guess?who

Japp, IT7Max2 V2 stöder HT. Misstänker att DB far efter AT7Max, som stöder dualchannel.

Inget av korten AbitsIT7Max2 V2, MSI sis655 och ASUS P4G8X är dåliga. Har varit och är fortfarande lite skeptiskt mot sis655, men det är jag det. Nikko är nog o lyssna på vad gäller det chippet. Och vad gäller ASUS P48X deluxe säger jag bara Gabbax. Men det är fler än han som är supernöjd med det, så beslutsångest vidare du.

Alla 3 korten är bra (hehe, även sis655), har spanat in dom själv och fastnade för ABITS IT7Max2 V2. Men det är jag det! :-]

Förlåt, det här hör inte hit... men Abit AT7Max stöder inte heller dualchannel.
...måste bara säga det.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Om man nu ändå litar på sis655 och inte har något hemskt emot den kretsen så ser jag ingen anledning och köpa varken MSI, ASUS och Abit när detta kortet fins som vad jag kan se lätt käkar upp dom andra korten i prylar och finesser men iofs så kanske inte sis655 klockar så bra men jag tror nog inte jag paserar 166 i bus eller va det nu va med min P4 ändå för då är jag ju uppe i hela 1800@3000Ghz och då är jag fan nöjd
Lixom vad är det man kan klandra på det kortet enligt er eftersom ni ej vill satsa på det ??

Visa signatur

Intel P4 2.8@Massa NW Malaysia
226w Peltier Idel: -16 Full: +3
ATI 9800Pro

Permalänk
Medlem

???

Ser du ingen anledning att köpa "MSI, ASUS och Abit " om man inte har nått emot sis655??

sis655 är ett chipset... inte ett moderkort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin
saknar stöd för HT-prollar.

Abit IT-7 Max2 V2.0 stödjer då visst hyperthreading.

Citat:

Supports Intel Hyper-Threading Technology

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.js...

Jag är mycket nöjd med mitt IT-7 Max2 V2.0. Jag har ingen negativ kritik att framföra emot det.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

har ej läst de övriga inläggen, men om du har lust o vänta så är Canterwood (eller Springdale, men då får du vänta ännu längre ) ett bra alternativ.

Visa signatur

AMD XP 1700+@2288mhz (217*10.5)/ Epox 8RDA+/ Corsair PC3200 256mb DDR/ Geforce 3 64mb DDR @ 200/240 / Quantum Fireball 40gb 7200rpm / Qtec 550W

Permalänk
Medlem

Jag vet.. men det dröjer för länge... har redan vart utan ett moderkort pga reklamationsproblem i 2 månader. Har inte nån lust att sitta på en 450 i 4 veckor till

Permalänk
Medlem

Har nyss beställt ett BH7 + 2.4 p4 själv..
BH7 har fått riktigt fina recensioner. Speciellt när det gäller överklockning.
Dom hade lyckats kräma upp det till 196 fsb (tror jag det var) på en site och då var det inte moderkortet som satte stop.

Permalänk
Medlem

Najs! Är 98% säker på att det blir MSI SIS 655 FISR som beställs inom 2-3 dar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin
Najs! Är 98% säker på att det blir MSI SIS 655 FISR som beställs inom 2-3 dar

Läs detta test om MSI SIS moderkortet: http://www.hexus.net/review.php?review=515

/Saint25

Permalänk
Medlem

Fy fan vad arg jag är!!!!!!!!!!

Fick bara 1319kr tbaka från dem..... jaja nu är det krig..

se tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=137497

I värsta fall får jag lägga in 700kr extra.... ellerså tar jag ett billigt "skitkort" i 1300:- klassen