Är 1+ One fortfarande värd att köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Är 1+ One fortfarande värd att köpa?

Är 1+ One fortfarande värd att köpa i förhållande till LG, HTC eller Nexus? (Iphone och Samsung struntar jag i)
Den var säkert en flaggskeppsdödare när den kom ut men det var väl ett år sen, typ. Och är det inte en 1+ Two på väg?

2500 pix känns inte riktigt lika billigt längre. När som helst kommer man kunna få en LG G3 för 3000:- och 1+ One är väl mer på LG 2's nivå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

LG G2 är ju trevligare än LG G3 då den senare har halvkass batteritid och lider av mikrolagg på grund av uselt hårdvaruval (QHD + Adreno 330) från LGs sida.

LG G2 är alltså värd att köpa, och 1+1 likaså. Särskilt som qualcomm inte kommer med någon ny processorarkitektur förrän nästa år och Cortex-kärnorna som används i Snapdragon x1x-serien är inte särskilt upphetsande. Hårdvaran kommer alltså inte bli utdaterad på ett bra tag.

OnePlus Two kommer troligtvis ha Snapdragon 810 som SoC, vilket gör att den faller bort från åtminstone min lista. Om jag skulle köpa något som inte är Snapdragon 80x det här året skulle det vara Intel Atom-varianterna. De ser rätt trevliga ut imo. Asus Zenfone 2 eller vad den heter ser rätt fin ut, men det var något jag inte gillade med den. Kan dock inte komma på vad, så det var nog inget viktigt.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.