Permalänk

Solomon svammlar mest med sina totalt orelevanta betydelselösa liknelser.

Edit: Oj, det var visst trådskaparen. Än mer misslyckat då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

För jag vill ha ett argument till VARFÖR jag inte ska göra det. Att säga, "Nej gör inte det." ger mig inget konkret svar, eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

du har ju redan fått ett, hur mångar behöver du?

Permalänk
Medlem

Jag har fått ETT argument genom hela tråden.
Första kommentaren säger, "Vänta på 300-serien", Vart är argumentet? VARFÖR ska jag vänta?

fantomsmurfen sa, "Med ett 280X och begränsad budget skulle jag ha väntat på Pascal som borde komma nästa år. Annars skulle jag sagt 390X/980 Ti."
Nja, det är inte heller något riktigt argument, men lutar mot ett i alla fall.

Efter det svarade jag honom och han svarade igen med
"Visst är ju 970 också en uppgradering men jag tycker den blir för liten för att vara värd vad det kostar om du absolut inte har något behov av lite mer fps i något spel just nu." och "Om du väntar på Pascal som borde komma nästa år så kan du förmodligen få en rejäl uppgraderig för vad ett 970 kostar nu."

DÄR fick jag ett argument av honom och jag tog in det och sa, "Alright, låter bra. Kanske köpa en akracing eller dxracing stol istället?"
***bort/moderator***

***bort/moderator***

Tagit bort påhopp/otrevligheter
Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Problemet är inte att inga argument har presenterats. Du förstår helt enkelt inte vad ett argument består av.

När så många skriver att ett GTX970 i ditt fall vore en dålig investering då det är en orimligt dyr uppgradering för minimal prestandaförbättring så är det ett argument. Faktiskt. Du tycks för övrigt glömma premissen i din egen tråd. Du frågar om uppgraderingen är värd pengarna och alla inblandade har sagt en sak: nej. Du ställer ju trots allt en ja-eller-nej fråga.

Att du senare går och lipar över hur folk inte peppar dig eller har en doktorsavhandling på prestandarelationen mellan 280X och GTX970är inte vårt problem eller ansvar.

Trams.

Skrivet av wirefire:

Börjar bli riktigt trött på att läsa all skit om 970. Spelat mängder av spel i 2160p med 970 i SLI. Upplever inga problem..

Subjektiv erfarenhet är en sak. Faktagrundade slutsatser en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Problemet är inte att inga argument har presenterats. Du förstår helt enkelt inte vad ett argument består av.

När så många skriver att ett GTX970 i ditt fall vore en dålig investering då det är en orimligt dyr uppgradering för minimal prestandaförbättring så är det ett argument. Faktiskt. Du tycks för övrigt glömma premissen i din egen tråd. Du frågar om uppgraderingen är värd pengarna och alla inblandade har sagt en sak: nej. Du ställer ju trots allt en ja-eller-nej fråga.

Att du senare går och lipar över hur folk inte peppar dig eller har en doktorsavhandling på prestandarelationen mellan 280X och GTX970är inte vårt problem eller ansvar.

Trams.

Subjektiv erfarenhet är en sak. Faktagrundade slutsatser en annan.

Missade du den svarta, tjockmarkerade texten i förra inlägget jag skrev?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort påhopp, otrevligheter och annat trams enligt §1. Vänligen håll diskussionen på en trevlig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...